2007-ben nagy vitákat váltott ki, hogy a Magyar Államvasutak (MÁV) tizennégy vasútvonalon és vonalszakaszon megszüntette a személyszállítást.
Az akkori MSZP-SZDSZ-kormány a többi közt a veszteségek mérséklésével indokolta a lépést, az ekkor még ellenzékben lévő Fidesz többször is tiltakozásának adott hangot az intézkedés miatt. A témát elsősorban az a Fónagy János vitte, aki ma Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter helyettese, az MTI akkori híre szerint ő volt az egyik szónoka annak a demonstrációnak, amelyet 2007. március 3-án tartottak a Pápa-Tatabánya-alsó közötti vasútvonal bezárása ellen. A fideszes politikus azt hangoztatta, a vasúti szárnyvonalak bezárásának gazdasági indokai „egyszerűen nem igazak”. Fónagy János szerint a kormány „ellene megy a magyar vidéknek, az embereknek, de ellene megy Európának is”.
2008-ban aztán újabb mellékvonalak bezárása következett, s ebben az évben ismét a nyilvánosság elé állt a jelenlegi államtitkár, s azt hangoztatta, a Fidesz álláspontja továbbra is az, hogy a kormány a magyarországi mellékvonalak „tudatos lepusztításával", majd megszüntetésével a vidéken élő emberek érdekeivel, a magyar gazdasággal és az európai trendekkel megy szembe.
Hozzáfűzte,
Európa „szerencsésebbik fele” nem leállítja, hanem fejleszti vasútvonalait. A képviselő arra szólította fel a kormányt, hogy a vasúti mellékvonalak bezárására vonatkozó elképzeléseit adja fel, és a megmaradt vasútvonalakat tartósan őrizze meg.
Szerinte a kormány a vidéken élők mindennapjait lehetetlenítette el a kisposták, a patikák, az iskolák és a vasúti vonalak bezárásával. A fideszes politikus leszögezte: az embereknek joguk van a napi életvitelhez leginkább igazodó közlekedési eszköz igénybevételére, és nem lehet őket a XXI. században arra kényszeríteni, hogy vonat és busz között válasszanak. Nem kegy, hanem alapvető állami kötelezettség a vasút működtetése - zárta mondandóját Fónagy János.
Mint a Mérce felhívta rá a figyelmet, hogy kormányra kerülve -egészen pontosan 2010-ben - a jelenleg a vesztegetési vádakkal illetett Völner Pál az Index cikke szerint nagy dérrel-dúrral jelentette be, hogy hat, korábban bezárt szárnyvonalon indulhat újra a vasúti közlekedés december 12-től.
Ehhez képest 2023-ban a Lázár János vezette közlekedési és építési minisztérium 10 mellékvonalat zárna be.
Jármű- és személyzethiánnyal magyarázza a MÁV a vasúti mellékvonalak bezárását