Budapest;MÁV;műszaki állapot;Hegyeshalom;sebességkorlátozás;vasúti sínek;menetidő;

Nem elég, hogy mellékvonalak zárhatnak be, a MÁV most egy fővonalon korlátozza a sebességet, annyira rossz a pálya állapota

A Bécs felé vezető Budapest-Győr-Hegyeshalom vasútvonal egy szakaszán a sínek elhasználódottsága akár 20 perccel is megnövelheti a menetidőt.

Jelentősen megnőtt a menetidő Magyarország egyik legfontosabb, 1-es vasúti fővonalán, a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vonalon, miután sebességkorlátozást vezettek be csütörtöktől a Biatorbágy-Szárliget szakaszon – írja a hvg.hu, miután a lap információját megerősítette a MÁV. Az állami vasúttársaság azt közölte, hogy a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon minkét vágányon 100 kilométer/órás ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni, és emiatt 20 perccel is hosszabb lehet az út.

A MÁV az intézkedést azzal magyarázta, hogy ezen a szakaszon „a pálya korossága többszörösen meghaladta a tervezési életciklusát, és az állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította”. – Részletesen kidolgozott tervvel rendelkezünk a probléma megoldására, és a közlekedési tárcával együttműködve a helyzet megoldásán dolgozunk – nyugtatgatta a szolgáltató az utasokat, akiknek a felháborodását is tompítani kívánták a következő megjegyzéssel is:

„Addig is, átmenetileg, ahogy a sínek túlmelegedése esetén a magyar kötöttpálya-hálózat más szakaszain is, további sebességkorlátozások révén garantálható csak a közlekedés biztonsága.”

– Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti – írja a történtekről a Közlekedő Tömeg nevű civil szervezet indulatos Facebook-posztjában. Leszögezték: 

„Miközben a Magyarország közlekedéséért felelős miniszter azzal haknizik, hogy mi sem maradunk ki a vasút második fénykorából és hamarosan utolérjük Ausztriát, Bécset hamarosan nem hogy utolérni, hanem elérni sem lehet vonattal.”

– A sebességkorlátozás oka, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz, az úgynevezett talpfákhoz rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak – olvasható a bejegyzésben.