Az Egyesült Királyság légiforgalmi irányításának műszaki hibája óriási késésekhez, járatkimaradásokhoz vezetett vezetett hétfőn, és bár délutánra a nemzeti légiforgalmi szolgálat, a National Air Traffic Services (NATS) azt közölte, hogy „azonosította és orvosolta a hibát a repüléstervező rendszerében”, és folyamatosan a légi közlekedés helyreállításán dolgoznak, azt ajánlják, hogy mindenki forduljon a légitársaságához az iránt érdeklődve, hogy indul-e már a repülőjük vagy sem – számolt be a BBC a hétfőn történtekről, amely nyaralókat, turistákat éppúgy érintett mint az egyszerűen csak munkájukat végzőket, családokat, utazó magánembereket.
A kaotikus helyzetet jól mutatja, hogy a hibák észlelése után több mint 500 repülőjáratot töröltek, és az intézkedés Az Egyesült Királyságban működő összes légitársaságot érintette. A British Airways eleve azt tanácsolta az utasainak, hogy ne is utazzanak a repülőtérre, csak ha már meggyőződtek, hogy indul az a járat, amelyre jegyet váltottak. Más légitársaságok, köztük a Ryanair, az EasyJet, a Wizz Air, a Loganair és az Aer Lingus mind-mind késésekre, járattörlésekre figyelmeztettek.
Az érintett utasok teljes káoszról, zűrzavarról számoltak be, és egyelőre felbecsülhetetlen, hogy mennyi kár érte az embereket. A BBC összeállításából kiderült, hogy volt, aki Berlinből nem jutott haza a skóciai Glasgow-ba vagy spanyolországi Alicantéból Londonba, ahonnan szombaton indul a következő járat. Egy édesanya kilenchónapos babájához nem tudott hazamenni. Más azt a választ kapta, hogy majd csak kedd reggel száll fel a járata, sokan, a repterek betonján kénytelenek éjszakázni, akiknek szerencséjük van, az adott városban szállást kereshetnek éjszakára. A brit repterek szinte kivétel nélkül „széleskörű fennakadásra” figyelmeztetnek így a londoni Luton, a Heathrow, a Stansted, Manchester és Newcastle repülőterei egyaránt.
A NATS közleményt adott ki, amely szerint már hétfő reggel azonosították és orvosolták a repüléstervezési rendszerünket érintő műszaki problémát, amely befolyásolta a rendszer azon képességét, hogy automatikusan feldolgozza a repülési terveket, amelyeket végül manuálisan kellett feldolgozni. Ezért volt szükség jelentős forgalomkorlátozásra. – Őszintén sajnáljuk az okozott fennakadást – nyugtatgatott mindenkit a szolgáltató.