Miért érdemes az űrbe rendezni egy horrort, milyen, amikor Sean Connery átlagembert játszik, mitől lesz igényes egy családi komédia és rettenetesen jó egy csókjelenet – ez is kiderül új filmes podcastunk első adásából, amelyben Csákvári Géza, a Népszava filmkritikusa és Rosznáky Emma, a kultúra rovat újságírója olyan filmeknek járt utána, amelyek becsapják a gyanútlan nézőt, hiszen a csapnivaló cím, szereposztás vagy marketing ellenére kellemesen csalódhatunk.
A Világok Harca podcastsorozatban tízes és ötös listákon keresztül mutatjuk be az alkotásokat és a filmvilág jelenségeit, miközben kétféle mozgóképes ismeretanyag, ízlés ütközik össze vagy épp erősíti egymást.
1. Barbie (2023)
Feminista fricska Oscar-hisztivel
2. Szeress, ha tudsz! – Playing by Heart (1998)
Sean Connery átlagember, Angelina Jolie pedig kezdő
3. Szeress, ha mersz! – Jeux d'enfants (2003)
Két pszichopata gyönyörű szerelme évtizedeken át
4. Ki kém, ki nem kém – Hanky Panky (1982)
Nem tudjuk, miért került a listára, de a magyar címénél minden jobb
5. A testrablók támadása – Invasion of the Body Snatchers (1978)
Amelyben van egy rettenetesen jó csókjelenet
6. Halálhajó – Event Horizon (1997)
Megnyomorít és megtéveszt, mint a benne főszereplő hajó
7. Nyolcadik utas: a Halál – Alien (1979)
Az, hogy miként hivatkozol rá, elárulja, melyik generációhoz tartozol
8. Erőszakik – In Bruges (2008)
Suttyó bűnözők nagy szívvel, fekete humor melankóliával
9. A család kicsi kincse – Little Miss Sunshine (2006)
Egy családi komédia, amelyik valamiért igényes lett
10. Becsületből elégtelen – Mr. Smith Goes to Washington (1939)
A magyar cím nemcsak rossz, úgy hülyeség, ahogy van