Hatalmas sikerként prezentálta a kormányközeli Világgazdaság, hogy Szíjj László NER-oligarcha cége, a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. építheti meg az új mohácsi Duna-hidat és a hozzá kapcsolódó úthálózatot, sokkoló, nettó 294,96 milliárd forintos összegért.
Ez az ajánlat elviekben még így is a legolcsóbb volt, Szíjj cége a Strabag Építő Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. vezette konzorcium elől happolta el a zsíros megbízást. A tendert a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) írta ki, a nyílt uniós eljárás tavaly szeptemberben indult el, a végső ajánlattételi határidő 2023. november 23. volt.
A megrendelés tartalma a következő:
építenek 28,8 kilométernyi utat 2x1, illetve 2x2 sávon. Ennek része egy körforgalmú csomópont, három közúti híd, valamint kerékpárút levezetése az új Duna-hídról.
a Dunát keresztező új híd összesen 756 méter felszerkezeti hosszal épül meg. Két ártéri híd és egy mederhíd készül. A hidak szerkezeti rendszerét kéttámaszú alsópályás acél ívhidak, zárt szekrény keresztmetszetű merevítőtartók és ívek adják ortotróp, vagyis egyenes állású acél pályalemezzel és kétoldali hálós elrendezésű felfüggesztéssel. A teljes szerkezeti magasság 2,75 méter. A híd szintén 2x2 sávos osztott pályás keresztmetszetű lesz, kerékpárút-átvezetéssel.
az ártéri hídhoz csatlakozva egybefüggően 8,5 kilométer hosszú 2x2 sávos osztott pályás főút épül az M6-os autópályáig. Ezen belül lesz öt új körforgalom, egy iparvágányok és közút feletti műtárgy, egy iparvágány feletti háromnyílású műtárgy, egy iparterületi út feletti kéttámaszú műtárgy és egy 3,9 méter széles kerékpáros aluljáró-keretelem. Ezeken kívül lesz még másik három kéttámaszú műtárgy és egy kéttámaszú kerékpáros műtárgy is.
A beruházás során kerékpárutak építésére, közművek kiváltására és építésére, valamint párhuzamos mezőgazdasági út építésére is sor kerül, emellett beavatkozás történik a körforgalmakhoz csatlakozó országos és önkormányzati utakon is. Az építési és közlekedési tárca mindezt oszthatatlan szolgáltatásnak minősítette.