fővárosi önkormányzat;családon belüli erőszak;Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány;

Kampányt indított a Fővárosi Önkormányzat a gyermekbántalmazás ellen

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakmai támogatásával.

A Fővárosi Önkormányzat a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány szakmai támogatásával tájékoztató kampányt indított arról, hogy állampolgárként mit lehet tenni egy bántalmazott gyermekért - közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

A közlemény szerint a Fővárosi Közgyűlés február 28-án elfogadta a Fővárosi stratégia a családon belüli erőszak megelőzéséről és az áldozatok védelméről című szakpolitikai dokumentumot, amely szerint a megelőzés területén a legfőbb problémák között szerepel az áldozathibáztatás, az erőszak hátteréről szóló tudás hiánya, és az érintettek hiányos ismeretei jogaikról és arról, hogy hová fordulhatnak segítségért. A stratégia ezért egyértelmű szerepet jelölt ki a Fővárosi Önkormányzat számára a lakosság tájékoztatásában, érzékenyítésében és konkrét feladatként írja elő, hogy indítson a lakosság családon belüli erőszak és gyermekbántalmazás témájával kapcsolatos edukációját, szemléletformálását célzó kommunikációs kampányokat - írták a közleményben.

A mostani tájékoztató kampány a gyermekbántalmazásra fókuszál, fő üzenete, hogy a gyermekek biztonsága mindannyiunk közös felelőssége, ezért fontos, hogy állampolgárként ne nézzünk félre, ha gyermekbántalmazást látunk vagy annak gyanúja merül fel bennünk - hangsúlyozták. A kampány során az önkormányzat rendelkezésére álló hirdetőfelületeken, a villamos- és autóbuszmegállókban kihelyezett posztereken kívül a járművek belső tereiben is találkozhatnak a kampány fő üzeneteit tartalmazó figyelemfelhívó plakátokkal - közölték.

A kampány készítői felhívták a figyelmet arra is, hogy egy felnőtt-gyermek kapcsolatban mindig a felnőtté a felelősség, így az ő felelőssége az is, hogy milyen eszköze van egy helyzet kezelésére. Hozzátették, hogy a plakátok mindegyikén szerepel a 116 111 telefonszám, ezen a szervezet képzett önkéntesei várják a gyerekek és fiatal felnőttek megkeresését, ha beszélgetnének valamiről, megosztanának egy nehéz történetet, vagy úgy érzik, segítségre van szükségük. A 116 000 telefonszámon pedig azon felnőttek hívásait fogadja az alapítvány, akik aggódnak egy gyermek biztonsága miatt és tanácstalanok, hogy kihez fordulhatnának segítségért - olvasható a közleményben.