Sajnos azt kell mondjam, hogy ez Franciaország. Őszintén sajnálom azokat a franciákat, akik ezt eltűrik, de egyből azt üzenném nekik, hogy azért most már itt lenne az ideje fellázadni - jelentette ki a Demokrata főszerkesztője a Hír TV Sajtóklub című műsorában az olimpiai megnyitóról szólva.
Bencsik András ezt követően egy hosszú frankofób tirádában tört ki, megjegyezve, hogy ez az az ország,
amelyiknek a nemzeti ünnepe a modern történelem legszörnyűségesebb tömegmészárlásának az ünnepe, a Bastille ostroma;
az ebből következő iszonyat, végül pedig az egyik logikus folyománya lett a kommunizmus, amelyet nekik köszönhetünk;
amelyik kiirtotta a vallást, az az ország, amelyik lemészárolta a papokat és az apácákat,
amelyik büszke arra, hogy szekularizálta, vagyis „istentelenítette” Franciaországot.
Visszatérve az olimpiai megnyitóra: az szerinte blaszfémiámnak tartja hogy a DaVinci-féle Az utolsó vacsora allegóriájával a kereszténységet gúnyolták, ráadásul „az a gépló, amelyik a Szajnán hozta a lángot, az apokalipszis lovasa (...) „az maga a halál és a sátán” érkezése volt. Megjegyezte, hogy „persze” Mohamedet nem tették oda.
Bencsik András saját bevallása szerint egy ponton elkapcsolt, de aztán mégiscsak visszatért a közvetítéshez. Azzal győzte meg magát, hogy ez egy történelmi pillanat, amikor Franciaország megmutatta nekünk önmagát. Hozzátette, a maga részéről várja, amikor „a francia Franciaország föláll, és azt mondja, hogy nem, én nem ez vagyok”. Kifejtette, erről beszélt Orbán Viktor, amikor azt mondta, hogyan képzeli el életét a Nyugat.
„Nyomorékok, transzvesztiták, pedofilok és minden, ami szörnyűség, az így együtt, mert nekik ez így szép, hogy minden ki van forgatva és minden hazugság (...) megmutatta a Nyugat magát, és mi pontosan értjük Orbán Viktor szavait, hogy na ez az az út, amin mi nem akarunk”
- fogalmazott Bencsik András, nem elhallgatva, hogy az is megjelent az ünnepségen, amiért az ember szereti és csodálja a franciákat: az Eiffel-torony, vagy éppen a Szajna gyönyörű hídjai.
Thomas Jolly, a párizsi olimpiai megnyitóünnepség művészeti vezetője egyébként egy vasárnapi nyilatkozatában cáfolta, hogy Az utolsó vacsora témája ihlette volna a program Ünnepség című jelenetét, amely ellen a katolikus egyház és jobboldali politikusok tiltakoztak. A Szajna folyó mentén, illetve hidakon kialakított színpadokon zajlott a műsor kulturális része, jórészt esőben. Összesen mintegy 2000 táncos és színész tizenkét művészi tablót jelenített meg, amelyek a világról összesereglett sportolókat ünnepelték, illetve arról meséltek történetet, milyen Franciaország, a sokszínűség országa.