Haváriaközpontot hoz létre a MÁV, amelynek az lesz a feladata, hogy koordinálja a zavar elhárításában felelős végrehajtó szolgálatok munkáját – jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookra feltöltött videójában.
A vezérigazgató emellett közölte, hogy átalakítják a pótlóbuszok rendszerét is, ezzel biztosítva, hogy autóbusszal továbbra is lehessen közlekedni, „ha bármikor a vasúti közlekedés nem lehetséges”. Hozzátette, fontosnak tartja, hogy mindenki megfelelő tájékoztatást kapjon arról, ha valami rendkívüli helyzet történik, legyen szó mozdonyvezetőről, jegyvizsgálóról vagy az utasokról.
Rendkívüli események, zavarhelyzetek mindig lesznek a közlekedésben. A mi feladatunk az, hogy ezeket a leggyorsabban és legpontosabban kezeljük, az utasok számára pedig személyre szabott, releváns, pontos tájékoztatást nyújtsunk. Ez a feladatunk, ez a kihívás
– mondta Hegyi Zsolt.
A Index korábban arról írt, hogy Bicskén várakozás közben egyszer feltűnt a kalauz, aki tájékoztatást adott a megállás okáról. A legtöbb utas ekkor úgy döntött, hogy leszáll és megvárja a következő, egy órával később érkező vonatot. Ők döntöttek jól, ugyanis az eredeti járat 10 perccel a következő szerelvény után tudott csak elindulni, ekkor ért ugyanis oda egy másik mozdonyvezető, aki leváltotta kollégáját. Az eset után a MÁV a rendkívül szigorú szabályokkal magyarázta, hogy miért állította le az utasokkal teli vonatot a mozdonyvezető.
A rendkívül szigorú szabályokkal magyarázza a MÁV, hogy a mozdonyvezető leállította az utasokkal teli vonatát BicskénSzerdai videójában Hegyi Zsolt vezérigazgató is elismerte a MÁV kudarcát az esettel kapcsolatban. „Noha minden protokollt és szabályt betartottunk, az utasok célba juttatása mégsem sikerült” - mondta. Hozzátette, január elsejétől ezért a vasúttársaság teljesen megújítja „azt, ahogy a rendkívüli forgalmi helyzeteket kezeli”.