Látom a sajtóban az ellenállást és a politikai minősítéseket a terv kapcsán, de úgy gondolom, ha valaki ma elmegy egy pályaudvarra, és megnézi az utasok által használt részeket, akkor nehéz vitatkozni azzal, hogy szükség van fejlesztésre - mondta el ugyancsak a 24.hu kérdésésére a miniszter azzal a hírrel kapcsolatban, hogy 99 évre magánkézbe kerülnének több jelentős budapesti pályaudvar ingatlanhasznosítási jogai, köztük a Nyugati, a Keleti, a Déli és a Kelenföldi pályaudvaré is.
A tervek célja a pályaudvarok felújítása és korszerűsítése magántőke bevonásával. A pályázati kiírások alapján a magánbefektetők feladata lenne az állomások fejlesztése és üzemeltetése. A pályázatok benyújtásának határideje 2025 január végére esik, míg a szerződéseket várhatóan 2025 tavaszán kötnék meg, amelyek egészen 2124-ig lennének érvényben.
Az Orbán-kormány 2124-ig magánkézbe adná a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosításátA miniszter azt mondta, az elképzeléssel jól jár a magyar állam, az utasok, valamint azok is, akik bevásárolni akarnak. Kijelentette, érdemes megnézni, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, milyen típusú koncessziók hívhatók életre, és mi az, amire találni vállalkozót, s ezt követően érdemes megvitatni, jók-e ezek a tervek, avagy sem. Nyomatékosította, előbb ki kell dolgozni a részleteket és utána megadni a tájékoztatást.