Magyar Posta;áremelés;XXI. század;

- Árat emel a Magyar Posta, drágul a levél, a küldemény és a többletszogáltatás

Az állami cég erőteljes humanizmusát jelzi, hogy magyarázó közleményében a minőséget és az ügyfélköpontúságot emelte ki.

A Magyar Posta célja, hogy a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően továbbra is hatékonyan, a XXI. századi ügyfélelvárásoknak megfelelően végezze tevékenységét úgy, hogy az ország minden pontján a jogszabályoknak megfelelő, minőségi és ügyfélközpontú szolgáltatást biztosít – idézte az állami társaság „díjváltozást” bejelentő közleményét a Telex.

Ugyan hangsúlyozták, hogy a részletekről, díjakról a Posta honlapján található Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételekből (PSZ ÁSZF), egy 150 oldalas dokumentumból tájékozódhatnak az ügyfelek. Utóbbiak feltehetően már eddig is minőségi szolgáltatásra vágytak, de a közlemény most adott egy kis ízelítőt a jövőről.

Így a  2025. január 1-jétől a lakosság által leggyakrabban használt 50 gramm alatti tömegkategóriákban a díjak a következők szerint alakulnak:

  • a belföldi elsőbbségi levél díja 25 forinttal, 365 forintról 390 forintra, a belföldi nem elsőbbségi levél díja 15 forinttal, 255 forintról 270 forintra nő,

  • papíralapú feladás esetén az ajánlott többletszolgáltatás díja 70 forinttal, a tértivevény többletszolgáltatásé pedig 120 forinttal emelkedik,

  • az elektronikus adattal feladott ajánlott levélküldemények tarifája 660 forintról 725 forintra, az ugyanilyen tértivevényes levélküldemények díja pedig 480 forintról 590 forintra módosul.

A közleményben ügyfélstatisztika is szerepel. – A Magyar Posta évente több mint 400 millió levelet kezel, amelynek több mint 90 százalékát az üzleti partnerek adják fel, a lakosság által feladott levelek mennyisége alacsony, évente átlagosan 1-2 levelet ad fel egy magánszemély.

A Fidesznek hála minden rejtve marad. Változás csak 2026-ban jöhet.