„Az eset kialakulása óta folyamatosan figyelemmel kísérjük a Magyarország kormánya által megrendelt társadalmi célú hirdetés vetítése kapcsán kialakult felfokozott hangulatot és a rengeteg irányunkba érkezett, sok esetben minősíthetetlen hangnemű kommentet. Megértettük, hogy sok moziszerető néző nem szeretne ilyen hirdetésekkel találkozni nálunk, így a december 4-től kezdődő mozihéttől ez a spot kikerül a film előtti reklámblokkból” – tudatta a Cinema City.
Az ügy előzménye, hogy vasárnap Tompos Márton momentumos országgyűlési képviselő felháborodottan számolt be róla a Facebook-oldalán, hogy kormánypropagandát játszottak be egy gyerekfilm, a Zootropolis 2 előtt a Campona moziban. A mozihálózat működtetője tájékoztatása szerint a kifogásolt reklám egy egyhetes kampány része, amely minden Cinema City mozit érint, de a propagandaklipet csak a Zootropolis 2 előtt játsszák. Azzal magyarázták, hogy a fideszes kabinet politikai kampánya nem veszélyezteti a kiskorúak szellemi és érzelmi fejlődését, ráadásul a felületeiket értékesítő társaság csupán egy reklámcéggel áll kapcsolatban.
Egy héten át minden mozijában tolja a kormánypropagandát a Cinema CityAz esetre reagálva az aHang civil szervezet kedden levélküldő kampányt indított, amelynek keretében két napon belül közel ezren kérték a mozihálózatot, hogy állítsák le az érintett reklámokat. A levelükben arra is emlékeztettek, hogy „kiskorú nézőkről és családjaikról van szó, akik joggal várják el, hogy egy szórakoztató kulturális program során ne találkozzanak politikai befolyásolási kísérletekkel”. Az aHang lapunkhoz is eljuttatott közleménye szerint erre csütörtök délután reagált a cég, válaszuk szerint az érintett hirdetés kikerül a reklámok közül. Mint fogalmaztak, megértették, hogy sok mozinéző nem szeretne ilyen hirdetésekkel találkozni.
„Hivatalos közleményünkben is kiemeltük: ahogyan eddigi működésünk során, úgy a továbbiakban is tartózkodunk konkrét pártpolitikai hirdetések vagy olyan üzenetek megjelenítésétől, amelyek témája a nemi, vallási, nemzetiségi csoportok, egyének elleni hangulatkeltés vagy agresszió, továbbá veszélyeztetik a kiskorúak szellemi és érzelmi fejlődését. Azok, akik ténylegesen is látták a fent említett hirdetést, tudják, a kifogásolt reklámfilm tartalma nem esett ebbe a kategóriába” – ismételte meg korábbi állásfoglalását a Cinema City, hozzátéve, hogy sajnálja, hogy elszabadult az indulat.

