brand;köztér;

2013-12-24 06:17:00

Köztér - A brand trendje

Az újságírónak nincs könnyű dolga, amikor egy-egy termék (szolgáltatás) bemutatásával foglalkozik, ugyanis kerülnie kell a rá jellemző arculat, szlogen, logó alkalmazását, különben a kéretlen reklámozás bűnét követi el, amit nem csak a saját kiadója, hanem a szakma is általában rossz néven vesz. Két okból: egyrészt az általa képviselt médiát megfosztja a remélt hirdetési bevételtől, másrészt a zsurnaliszta annak bélyegét is magán hordozhatja, hogy lefizették, elvégre (vélelmezett) honoráriuma legfeljebb töredéke annak, amit egyébként hirdetési tarifaként ki kellett volna fizetni.

A hazai piacgazdaság hajnalán - jelentős médiamúlttal a háta mögött - Kőszegi András a fejébe vette, hogy a branding (márkaépítés) hazai szószólójává válik, megküzdve azzal is, hogy számos kifejezésnek csak erőltetetten kimódolt hazai megfelelője van, ha egyáltalán rábukkanunk ilyesmire. A névadás, a termék, az arculattervezés vagy a promóció rejtelmeit osztja meg a szakmával, és nemegyszer a fogyasztóval.

Egy évtized alatt közel 400 szakmai interjút is elkészített, melyekből Ez a branding címmel 51 "márkás beszélgetést" szedett csokorba, és tett közzé a kiváló márkákhoz méltó megjelenésű könyv formájában. Beszélgetőtársai voltak - a többi között - Szigetvári Viktor, a politikai kampányok tudora, Zoób Kati, a divattervező, Geszti Péter vagy Rácz Félix, aki sporttehetségeket profi bajnokokká menedzselt, de ott találjuk a sorban Deutsch Tamást is, a kormánypárti uniós képviselőt, nem mellesleg egy fővárosi sportklub elnökét is.