Brüsszel 2002 óta sújt különadóval acélipari és műtrágyát gyártó orosz cégeket azért, hogy ellensúlyozza az érintett vállalatok alacsony energiaköltségeit, írja a Napigazdaság. (A cikket eredetiben itt olvashatja.)
Moszkva szerint az EU-teher miatt orosz cégek nem tudnak szállítani az európai uniós piacra, emiatt évente több százmillió dolláros veszteséget szenvednek el.
A WTO eljárásrendje szerint a felek még januárban konzultációt kezdenek egymással a vitás kérdésekről. Ha ez nem vezet eredményre, a WTO felállít egy szakértői testületet, amely megállapítja, hogy a kifogásolt intézkedés valóban ellentétes-e a WTO szabályaival.
Az EU júliusban szintén a WTO vitarendezési eljárásához folyamodott, mert Moszkva néhány nappal az orosz WTO-csatlakozás után úgynevezett újrahasznosítási illetéket vetett ki az EU-ból Oroszországba importált járművekre. Az Európai Bizottság számításai szerint az illeték bevezetése kioltja annak a vámcsökkentésnek a hatását, amelyet Moszkva a WTO-csatlakozás miatt vállalt, sőt egyes esetekben nagyobb teherrel sújtja a gépjárművek importját, mint csatlakozása előtt.