"Májusban a bécsi Konzerthaus vadonatúj stúdiójában inspiráló körülmények között vettük fel az anyagot. A Keszthelyen született Goldmark Károlytól egy korai művet választottunk, az op. 11-es első szvitet és mellé az op. 51-es Románcot. Az osztrák-magyar származású, de Amerikában filmzeneszerzőként befutott Erich Korngoldnál olyan darabot kerestünk, amely nem az amerikai stílust mutatja. Így esett a választásunk a Sok hűhó semmiért Shakespeare dráma 1918-18-ben komponált kísérőzenéjére" - mondta el Mali Emese.
A ritkán hallható, érdekes művek mellé egy felfedezésszámba menő világpremier került. Amikor Korcsolán Orsolya Solti György ajánlására a New York-i Juilliard Schoolban folytatta a tanulmányait, a könyvtárban böngészve bukkant Rubin Goldmark nevére. Goldmark Károly unokaöccse már a New York-ban született, 1872-ben. Négy, egymáshoz kapcsolódó darab közül választott a hegedűművész egyet a CD-re. A rövid kompozíciók valószínűleg kiadatlanok, mert még sosem készült belőlük felvétel. Elképzelhető, hogy később a másik hármat is lemezre veszik.
Sajnos kevesen ismerik Európában Rubin Goldmarkot - mutatott rá Mali Emese. A zeneszerzői stílusa tipikusan amerikai hangvételű, dzsesszes tónusokkal, annak ellenére, hogy New York-i tanulmányai után Bécsben is képezte magát. Írt Requiemet Abraham Lincoln és a gettysburgi ütközet emlékére. Zeneszerzői munkássága mellett rendkívül elismert pedagógus volt, Aaron Copland és George Gershwin mestere.