Budapest;elemzés;közlekedés;korlátozások;Best Way Traffic Kft;Árpád híd;1-es villamos;M1 autópálya;

2013-12-31 06:15:00

A közlekedési dugók éve az idei

Az Árpád hídon és környékén szeptemberben hatszorosára nőtt a menetidő az 1-es villamos felújítása miatt, az M1 autópályán pedig márciusban a rendkívüli hóhelyzet miatt alakult ki majdnem háromnapos torlódás – ezek voltak a 2013-as esztendő legnagyobb dugói. 

A Ferenciek terén tavaly november óta folyó átépítési munkálatok miatt idén mintegy 20 százalékkal több időt kellett szánni az autós közlekedésre a Rákóczi út, Kossuth Lajos utca útvonalán - derül ki a közlekedési adatok gyűjtésével és elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. elemzéséből.

 A korlátozások itt jellemzően munkaidőben okoztak komolyabb fennakadásokat mindkét irányban, de hétvégéken és ünnepnapokon is érzékelhetően lassult a forgalom az előző évhez képest.

A pesti alsórakpart Parlament előtti szakaszának lezárása miatt 15 százalékkal nőtt az átlagos menetidő. A januártól augusztus végéig tartó közműfelújítási munkálatok és építkezések, illetve a nyári árvíz miatt a környező utcákon és a Nagykörúton alakult ki tartósan számottevő torlódás. 

Rövidebb ideig, de nagyobb mértékben, mintegy 25 százalékkal növelte a torlódásokat a nyár közepén a 4-6-os villamos vonalán végzett vágányfelújítás, illetve a 61-es villamos vonalának szeptembertől november végéig tartó karbantartása.

Mindkét esetben a villamospótló buszok számára kialakított buszsávok miatt lassult a forgalom. Szintén buszsáv kialakítása okozott óriási torlódást a Hegyalja úton, ahol negyedével nőtt a menetidő a korábbiakhoz képest. 

Országszerte többnapos fennakadásokat okozott a közlekedésben a márciusi rendkívüli hóhelyzet, melynek nyomán rekordhosszúságú, háromnapos dugó alakult ki az M1 autópályán. Szintén az ország több pontján jelentősen lassult a közúti közlekedés a nyári árvíz idején.

A 10-es úton találkozhattak ebben az időszakban a leghosszabb torlódásokkal az autósok, ahol a Budapest-Esztergom vasútvonal felújítása miatt amúgy is nagyobb volt a forgalom: reggelente és délutánonként több órán át kellett várakozni. Átmeneti, rövid ideig tartó fennakadásokat okozott az e-útdíj bevezetése, elsősorban a határátkelőknél.

A jövő év végéig várhatóan csökkenni fognak a közúti fennakadások, forgalomkorlátozások Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. szakértője szerint: „A nagyobb útfelújítások várhatóan befejeződnek 2014 végére, így valamelyest felszabadul majd a fővárosi közlekedés, addig is azonban további forgalom-elterelésekre és várhatóan jelentősebb torlódásokra lehet számítani a főváros több pontján.