A GfK piackutató MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a virsli éves mennyiségi összforgalmának közel egyötöde koncentrálódik decemberre. Tavaly az utolsó havi forgalom növekedni is tudott az előző év azonos időszakához képest, miközben éves szinten kissé visszaesett a virsli iránti kereslet. A családok év közben átlagosan 60 dekagramm virslit vesznek egy-egy bevásárlás alkalmával, míg a decemberi időszakban ez közel egyharmadával megugrik: több mint 80 dekagrammra nő az átlagos mennyiség - emeli ki a GfK.
Az év végi virsli értékesítésben a hipermarketek teljesítenek a legjobban, a csatorna piaci részesedése 6 százalékponttal, 27 százalékról 33 százalékra ugrott tavaly ebben az időszakban. A diszkontokban vásárolták meg az összes eladott mennyiség 24 százalékát, míg az egyéb boltok 25 százalékkal részesedtek tavaly a virsli mennyiségi forgalmából.
A piackutató intézet adatai szerint a háztartások napi fogyasztási cikk, így friss hús vásárlásainak összforgalmából a december hónap jellemzően mintegy 10 százalékkal részesedik, hiszen a családi összejöveteleket és vendéglátást megelőző karácsonyi készülődés során a legtöbb élelmiszer forgalma jelentősen megugrik. A legtöbb húsféle esetében az egész évben megvásárolt mennyiség mintegy tizede, 10-13 százaléka koncentrálódik decemberre.
A Sága Foods Zrt. és az Ipsos Zrt. legfrissebb kutatása szerint a magyar fogyasztók évente nagyjából 33 milliárd forintot költenek virslire, a forgalom 60 százalékát a szárnyashúsból készült termékek adják. Magyarországon évente közel 30 ezer tonna virslit vásárolnak, ami háztartásonként átlagosan 7,3 kilogrammot jelent.
Gál Judit, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs menedzsere az MTI érdeklődésére közölte: az éves virsli értékesítés 25 százalékát decemberben adják el, az idei szezonban a tavalyi évhez képest enyhe forgalomnövekedéssel számolnak. Idén az emészthető bélbe töltött virslik, bécsi virslik, frankfurti virslik és a juhbeles virslik a sláger termékek. A vásárlók az alacsonyabb árú termékeket azonos arányban választják, mint az ismert márkák termékeit - tette hozzá.
A Chio termékeket is gyártó Intersnack Magyarország Kft. felmérése szerint decemberben harmadával nő a sós snackek fogyasztása az év többi időszakához képest, ezen belül a sóspálcikák, chips-ek fogyasztása 15 százalékkal magasabb decemberben. A mogyorófélék forgalma nő ilyenkor a legjobban, 40 százalékkal. A sós rágcsálnivalót vásárlók 62 százaléka 20-39 év közötti, 10 százalékuk pedig a 10-19 éves korosztályból kerül ki. A magyarok 47 százaléka csak havonta 2-3 alkalommal vesz chipset, az egy főre jutó éves chipsfogyasztás 300 gramm. Ezzel a mennyiséggel Európában hátulról a második helyet foglaljuk el, ennél kevesebb burgonyaszeletet csak Romániában fogyasztanak - közölte a győri cég piackutatója.