Közleményük szerint viszont Budapest közterületeinek csak egy részét kezeli a Fővárosi Önkormányzat. A kerületi önkormányzatokhoz tartozó területeken az érintett önkormányzatok saját hatáskörben dönthetnek a hozzájuk tartozó közterületek használatának engedélyezéséről, így például az utcai ételosztásról is, mint ahogyan arra jelenleg is számos példa akad. A karitatív szervezetek pedig a közterületi ételosztás mellett saját területükön, intézményeikben is oszthatnak élelmet a rászorulóknak - tették hozzá.
Mint írják, "szó sincs arról", hogy a Fővárosi Önkormányzat adminisztratív eszközökkel akadályozná a rászorulók segítését, "nemes és támogatandó" gesztusnak tartják a karitatív akciókat, mint az ételosztások, több ilyen kezdeményezést támogatnak is. Ugyanakkor fontosnak tartják, hogy a frekventált fővárosi közterületeken rendezett állapotok legyenek, és megjegyezték, hogy az érintett fővárosi közterület rendeltetésszerű használatának biztosításával kapcsolatban számos lakossági panasz érkezett a fővároshoz.
Hangsúlyozták továbbá, hogy a Fővárosi Önkormányzat támogatásával jelenleg kilenc helyszínen működik a hajléktalanok étkeztetését biztosító konyha. Három helyszínen utcai, közterületi étkeztetés működik. A főváros által fenntartott nappali melegedőkön - ahol összesen 3600 férőhely áll rendelkezésre - reggelit is kapnak a rászorulók - tették hozzá.
A Fővárosi Önkormányzat a közterületi ételosztások és egyéb jótékonysági események engedélyezéséhez kapcsolódó koncepciót - többek között a Menhely Alapítvány, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei bevonásával - hamarosan elkészíti - olvasható a Főpolgármesteri Hivatal közleményében.
Szerdán az Index írt arról, hogy hiába kérte, nem kapta meg az engedélyt az ételosztásra Budapesten jó néhány civil szervezet, ezért - hacsak a kérelmezők nem vállalják az illegalitás kockázatait - számos helyszínen, számos időpontban hiúsul meg a rászorulók megvendégelése.