A SES lényege, hogy a nemzeti légiforgalmi irányító szolgálatok helyett egységessé válik az irányítás és rövidülnek az útvonalak.
A Lufthansa csütörtöki tájékoztatása szerint a SES bevezetésével 270 ezer tonna kerozint tudnának évente megspórolni. Ennyi üzemanyaggal egy Airbus A380-as ezerszer tudná megtenni a Frankfurt-San Francisco útvonalat oda-vissza. Mint írták, a szétszabdalt légiforgalmi irányítás és az ebből fakadó több navigációs ponttal megtört útvonalak miatt a repülőgépek 42 kilométerrel többet tesznek meg járatonként.
A német légifuvarozó adatai szerint a kerozinfogyasztás csökkenése miatt a gépek szén-dioxid kibocsátása is csökkenne mintegy 10 százalékkal, az üzemanyag-költségek pedig évente 5 milliárd euróval (1500 milliárd forinttal) csökkenhetnének.
A Lufthansa úgy látja, hogy a 2008-ban az Európai Bizottság és az Eurocontrol által kezdeményezett program 2020-as bevezetéséhez újabb lépésekre van szükség, viszont minden eszköz adott ahhoz, hogy be is vezessék az egységesített égbolt koncepciót. Ugyanakkor ennek jelenleg a Lufthansa szerint gátat szabnak a országok légiforgalmi irányító szolgálatai, mert erre az unió lehetőséget biztosít, de ezt a lehetőséget minél hamarabb meg kellene szüntetni.