díjfizetés;áramszámla;DíjNet;

2014-01-26 12:19:00

Díjfizetési csata: Az ügyfél döntheti el, kit szeret

Ma megkezdte a tájékoztató levelek kiküldését a Díjnet, miután kidolgozta - a kecske és a káposzta mese nyomán - azt a megoldást, hogy az Elmű/Émász ügyfelek továbbra is az integrált internetes felületén kezelhessék és fizethessék villanyszámláikat. 

Az Elmű január 15-ével szakított a Díjnettel, és a Távszámlával, azóta ügyfelei csak az áramszolgáltató saját internetes felületén élhetnek az elektronikus fizetés lehetőségével. A Díjnet új megoldása mégis lehetőséget ad arra, hogy az Elmű 70 ezer díjnetes ügyfele egy egyszerű regisztrációs sorral, adatkezelésre adott felhatalmazással továbbra az integrált oldalról fizethesse az Elmű/Émász számlákat.

A szakítás az Elmű és a Díjnet között véglegesnek tűnik a szolgáltató Indexnek adott nyilatkozata alapján. A Díjnetet az motiválta, hogy a komplexebb kiszolgálás miatt ingyen is szolgáltatnak az áramszolgáltató ügyfeleinek. Az ügyfeleknek eddig sem került pénzébe a portál használata, az Elmű fizetett a számlakezelésért. Most már ezt sem kapja a Díjnet, kérdés mit szól ehhez a többi, díjnetes felületet használó szolgáltató, akik továbbra is fizetik „tagdíjukat”. A cég nem tart attól, hogy a többi szolgáltató is elpártolna tőlük. A Díjnetnél úgy látják, hogy az Elmű regisztrációját sokan nem fogják elvégezni, mert szétaprózottan, szolgáltatónként nem kívánnak regisztrálni így könnyen visszaállhatnak a csekkbefizetésre. Ez a Díjnet szerint nagyobb költséget jelent majd a szolgáltatónak, mint amennyit fizetett az integrált oldal fenntartásáért a Díjnetnek.

A folyamatos díjnetes fizetéshez az ügyfeleknek az Elmű tájékozatóban kiküldött, illetve a díjneten tárolt szolgáltatói számlák adataira van szükség, majd néhány kattintással felhatalmazást kap a Díjnet, hogy egy közbeiktatott email címmel a megszokott módon kezelje az áramszolgáltató számláit.