Megérkeztek a magyarok Szocsiba - képek!

Publikálás dátuma
2014.02.04. 17:57
Berecz Anna és Farkas Norbert alpesi síelők hógolyóznak a hegyi olimpiai faluban Szocsiban. MTI Fotó: Illyés Tibor.
A "semmiből húzták fel" a Szocsiban pénteken kezdődő téli olimpia létesítményeit Berecz Anna magyar alpesi síző szerint.

"Az példaértékű, amit az oroszok megvalósítottak, mert hat éve még semmi nem volt itt" - mondta az MTI-nek a 25 éves versenyző a hegyi olimpiai faluban.

Az Alaszkában élő és tanuló Berecz Annának van összehasonlítási alapja a szervezést illetően, mivel már Vancouverben is szerepelt. Ő úgy véli, Kanadában minden tökéletes volt, az alapok már régóta adottak voltak ott, míg itt, Szocsiban látszik, hogy mindent most, erre az eseményre építettek, és ebből fakadnak problémák, mert nincs bejáratva a rendszer.

Farkas Norbert alpesi síelő a hegyi olimpiai faluban Szocsiban. MTI Fotó: Illyés Tibor.

Farkas Norbert alpesi síelő a hegyi olimpiai faluban Szocsiban. MTI Fotó: Illyés Tibor.

"A szervezésben még akadnak gondok, az első pár nap kissé kaotikus volt, de kezdenek belejönni" - mondta a mind az öt alpesi számban induló síző, aki a gondok között említette, hogy az első napon legalább egy óráig tartott, mire felvitték őket az amúgy tíz percre lévő edzőpályára síelni.

A hegyi olimpiai falu Szocsiban 2014. február 4-én, három nappal a XXII. téli játékok kezdete előtt. MTI Fotó: Illyés Tibor.

A hegyi olimpiai falu Szocsiban 2014. február 4-én, három nappal a XXII. téli játékok kezdete előtt. MTI Fotó: Illyés Tibor.

Szerző

Először indul paraguayi sportoló téli olimpián

Publikálás dátuma
2014.02.04. 17:09
Julia Marino. Foto: Facebook.
Először indul téli olimpián paraguayi sportoló: a síakrobata Julia Marino a pénteken kezdődő szocsi játékokon slopestyle-ban (trükkös akadályverseny) lesz érdekelt.

 Marino nyolchónapos korában hagyta el hazáját, amikor egy amerikai házaspár őt és bátyját örökbe fogadta. A nevelőszülők soha sem titkolták el a gyerekek elől paraguayi gyökereiket. Julia és testvére Winchesterben nőtt fel, és itt szeretett bele a síelésbe. Síakrobataként először tavaly márciusban állhatott dobogóra világkupaversenyen, de érezte, hogy az amerikai olimpiai válogatottba nem tud bekerülni. Paraguayban élő nagymamája segített beszerezni a szükséges papírokat, és tavaly novemberben dőlt el, hogy paraguayiként ott lehet a szocsi olimpián.

"Előtte tudtam meg, hogy paraguayi sportoló még soha sem indult téli olimpián. Ez valami egészen különleges érzést ad" - mondta Julia Marino a játékok sajtószolgálatának, s hozzátette: amikor három hónappal ezelőtt megkapta az iratokat, akkor járt újra hazájában az örökbefogadását követően.

Szerző

Nem akadtak úttörő reklámok

Hétfő hajnalban (magyar idő szerint) nem szimplán a 48. Super Bowl-t rendezték meg, hanem annak szüneteiben az év legnagyobb reklámbemutatóját is. A tengerentúlon 110 millió néző izgulhatott a két amerikaifocicsapat által megszakított reklámblokkokért, ám nagyon mást nem is tehetett, hiszen a nagy meccs reklámjait övező kultuszt a legtöbb cég jól kivitelezett, de annál egyszerűbb szpotokkal próbálta szinten tartani.

A beszélő pisztácia és az állatfejű emberek blődségeit a jelmezkölcsönzők élvezhették igazán, de szerencsére ezek között is akadt néhány igazán úttörő alkotás.

Az egyik tárhelyszolgáltató reklámidejében például egy valós személy adta be felmondását az egész világ előtt, hogy a szolgáltató segítségével kezdjen saját vállalkozásba. Hasonló megfontolásból, de kevésbé bátran adományozott egy szoftverfejlesztő cég 30 másodpercnyi reklámidőt egy kezdő vállalkozásnak.

A legnagyobb adományt azonban a HIV-betegség megállítására gyűjtötték a U2 legújabb, Invisible című dalának ingyenes elérhetőségével, melynek minden letöltése után 1 dollárt kapott a szervezet. Mások csupán a munkát közvetítették ki: a Doritos először pályáztatta meg világszerte a nagy meccsen bemutatandó szpotok elkészítését.

A nagy igyekezet ellenére egyébként a hirdetések 80 százaléka nem generál jelentős eladást, legalábbis az előző két döntő reklámhatékonyságát vizsgáló felmérés szerint. Ezen valószínűleg az az innovatív megoldás sem segített, amellyel egy multinacionális divatcég lehetővé tette, hogy egyes okostévék távirányítójával már a reklám alatt megvásárolhatók legyenek a termékei. Az egy meccsre korlátozott hirdetések varázsa képtelen elkötelezni a nézőt, akinek a figyelme inkább a szellemes megoldásokra, kreatív megvalósításokra összpontosul. A 30 másodpercenként 4 millió dollárba kerülő befektetés, illetve a hírességekre, produkciós díjakra költött további milliók így valószínűleg sosem térülnek meg.

A tendencia mégis minden bizonnyal megmarad, s csak remélni tudjuk, hogy a szórakoztatás hazájában sikerül még olyan emlékezeteset alkotni, mint a 2011-es kis Darth Vader és az Erő.

Szerző
Témák
Super Bowl