A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új autóbusz-közlekedési modelljének bevezetése miatt a BKV-nak egyre több külső szolgáltatóval kell megküzdenie a járatok üzemeltetéséért. (Helyzetüket nehezíti az elaggott járműállomány, amelyet lízinggel fiatalítanának.) Az idén további 300-400 busz kiszervezésével számolnak. A járatok elvonása miatt várhatóan kilencszázzal kevesebb munkavállalóra – járművezető, karbantartó – lesz szükség. A Volánbusz várhatóan átvesz 320 járművezetőt, de a lemorzsolódást is beleszámítva az idén legalább 500-550 ember elbocsátásával számol a BKV. A lista élére „iratkozhatnak fel” azok a buszvezetők, akik elutasítják a munkaszerződésük módosítását.
A Népszabadság írását itt olvashatja: Buszvezetők elbocsátásával és egy adótrükkel spórolna a BKV