A vitán Gurmai Zita, európai parlamenti képviselő elmondta: céljuk az volt, hogy egy uniós szintű segélyhívó rendszert hozzanak létre, amely nyilvános, egyszerű és elérhető mindenki számára. Az átfogó stratégia három szabályozási megközelítést foglal magába: a járműrendszereket, a távközlési hálózatokat és a közbiztonsági válaszpontokat (KBVP). A segélyhívó ezért hozzájárul a közúti közlekedésbiztonsági akcióprogram által bevezetett új célhoz, hogy csökkenjen a sérülések száma Európában.
A képviselő hangsúlyozta: "Ahhoz, hogy a rendszer időben és hatékonyan tudjon működni, illetve annak érdekében, hogy a segélyhívó stratégiát teljes mértékben végre tudják hajtani, alapvető fontosságú, hogy a tagállamok frissítsék közbiztonsági válaszpontjaikat."
Magyarországon legutóbb tavaly év végére ígérték, hogy végre működésbe lép az egységes segélyhívó rendszer - számoltunk be róla -, de, hogy megtörtént volna, annak semmi nyoma. A díjmentesen hívható, már élő 112-es számmal kapcsolatban számos kifogást fogalmazott meg az ombudsman. Állítása szerint a központi szám - ez a rendőrségen csöng - sok esetben inkább hátráltatja, semmint segíti a mentéseket.
Az e-segélyhívórendszer jövő évi bevezetéséhez információink szerint sem technikai, sem pénzügyi eszközöket nem terveztek a költségvetésben.