Nem működik a Webkincstár

A közreműködő szolgáltatónál fellépett műszaki hiba miatt átmenetileg nem üzemel a Magyar Államkincstár (MÁK) Webkincstár felülete - olvasható a MÁK honlapján.  A belépéshez szükséges SMS küldést érintő hiba elhárításán dolgoznak, a szolgáltatás helyreállításának várható idejéről később ígértek tájékoztatást. 

A penzcentrum.hu portál azt írta, hogy a műszaki hiba miatt nem lehet online ügyeket intézni. A leállás a Prémium Magyar Államkötvény tulajdonosoknak okozhat némi fejfájást: van olyan kötvénysorozat ugyanis, amelynek szerdán van a kamatfizetési napja - írták. Mivel a kamatokat átutalással írják jóvá az ügyfél értékpapír számláján, így a hiba miatt a kifizetett összeghez a Webkincstár felületén keresztül jelenleg nem férhetnek hozzá az ügyfelek. A portál szerint személyes ügyintézésre azonban továbbra is van mód.

 A Magyar Telekom az MTI-hez szerdán este eljuttatott közleményében azt írta: a műszaki probléma a társaság tömeges SMS-küldés szolgáltatásában lépett fel, ami érinti az államkincstár honlapján elérhető Webkincstár működését is. Az egyedi hiba elhárítása a beszállító bevonásával folyamatban van - közölték.

Szerző

Olcsóbbak a külföldi webshopok

Publikálás dátuma
2014.03.05. 19:41
Fotó: Brian Jackson/Thinkstock/Getty Images
Az elmúlt évben a magyarok 53 százaléka vásárolt online, közülük 31 százalék rendelt termékeket külföldről, amit az alacsonyabb árakkal (46 százalék), illetve a jobb kínálattal (33 százalék) indokoltak a PayPal online pénzügyi szolgáltató és az Ipsos piackutató intézet vizsgálatában résztvevők.

A közlemény szerint a harmadik alkalommal készített árjelentés megállapította, hogy a külföldi online boltok 2013-ban is átlagosan olcsóbbak voltak a magyaroknál.  Az utóbbi időben az Európai Unió országai mellett Kína lett az online vásárlók körében az egyik legnépszerűbb ország, megelőzve az Egyesült Államokat. Európán belül az Egyesült Királyság és Németország bonyolította a legnagyobb online vásárlási forgalmat a Magyarországról érkező PayPal tranzakciókat tekintve. 

Viszont Kínában nőtt a leginkább a Magyarországról érkező PayPal átutalások értéke az egy évvel korábbihoz képest, mégpedig 40 százalékkal. Az Egyesült Királyság webshopjainak forgalma is jelentősen, 38 százalékkal emelkedett, míg a német kereskedőké 24 százalékkal bővült.   Az elemzés szerint az Egyesült Államokban az elektronikai cikkek átlagosan 33 százalékkal olcsóbbak, mint Magyarországon, míg a játékok 35 százalékkal, a ruházati termékek pedig gyakran több 50 százalékkal.

A német kereskedők árait vizsgálva a ruházati cikkeket érdemes böngészni, mivel azok átlagosan 36 százalékkal kerülnek kevesebbe, mint a magyarországi online boltokban. Az egyesült királyságbeli webshopokban leginkább a divat és szépségápolás területén versenyképesek az árak: ruházati cikkeket körülbelül 40 százalékkal kínálnak kedvezőbb áron, míg a kozmetikumokat átlagosan 30 százalékkal. 

Kínában a játékok, az elektronikai és a ruházati cikkek sok esetben több 10 százalékkal kerülnek kevesebbe, mint Magyarországon.   Az Európai Unión kívüli országokból a magánszemélyek 45 euróig vásárolhatnak vám- és áfamentesen. 150 euróig csak áfát kell fizetniük a vásárlóknak, ezt meghaladóan azonban vámköteles a termék. Az Európai Unió vámhatárain belülről rendelt árucikkeket külön nem terheli sem áfa-, sem vámfizetési kötelezettség.

Szerző

Tízmilliós bírság a gyógyhatásúnak nevezett gombáért

10 millió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal a Viva Natura World Kft-t, mert a cég fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor gyógyhatást állítva népszerűsítette egyes, főként kombuchát tartalmazó termékeit - értesült a HavariaPress.

A versenyhivatal megállapította, hogy a Viva Natura World Kft. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeit - kombucha gombából készült koncentrátumokat, kapszulákat, talptapaszokat - valótlan hatás-állításokkal népszerűsítette 2009 tavaszától 2013 januárjáig. 

A termékekkel kapcsolatban megfogalmazott tájékoztatásokat reklámspotokban, nyomtatott sajtótermékekben, a vállalkozás saját honlapján, elektronikus levelekben és egyéb termékleírásokban juttatták el a fogyasztókhoz. A GVH észrevétele szerint a tájékoztatások fő üzenete a fogyasztó számára az volt, hogy a termékek használatával számos betegség hatékonyan kezelhető, orvosolható, megelőzhető, valamint egészségmegőrző hatása is van a termékeknek. 

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás fogyasztókkal szembeni tisztességtelen gyakorlatot folytatott, mivel a vizsgálat során nem tudott olyan bizonyítékot benyújtani, amely igazolta volna, hogy a termékek ténylegesen rendelkeznek a hirdetett hatásokkal. A hivatal a jogsértés elkövetéséért 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra, valamint megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.

A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel a vállalkozások az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.

A GVH megállapította továbbá, hogy a tájékoztatások elsősorban azon fogyasztóknak szóltak, akik kifejezetten betegségek megelőzése vagy gyógyulás, illetve kezelések kiegészítése céljából keresik a különböző terápiás lehetőségeket.

Szerző