A dokumentum így folytatódik:
Agresszíven támadja az ellenzéket, miközben a budapestiekért folytatott érdekérvényesítése Orbán Viktorral és a Fidesszel szemben a nullával egyenlő. Hozzá nem értését visszamutogatással, „elmúlthúszévezéssel” próbálja leplezni.
Bírálatai során előszeretettel hivatkozik az intellektusra, ugyanakkor a szavai nem azt bizonyítják, hogy azt használni is akarná. Azt ajánljuk Tarlós Istvánnak, hogy a végleges nyugdíjazásáig tartó néhány hónapot ne a múlt meghamisításával és mások pocskondiázásával töltse, inkább az itt élők számára legyen kicsit hasznosabb.
Háttér
Tarlós István állításaival szemben a tények:
- Hazugság, hogy a kormány csak az általa átvállalt (valójában elvett) feladatkörökhöz kapcsolódó forrásokat vonta el Budapesttől.
- Az Orbán-rezsim által bevezetett feladatfinanszírozás miatt kormányzati hozzájárulás és támogatás nélkül Budapest még a legkisebb fejlesztéseket sem tudja végrehajtani.
- Tarlós István kiszolgáltatta Budapestet az Orbán-kormánynak, a főváros önállósága megszűnt.
- A jelenlegi főpolgármester asszisztált az egészségügy, az oktatás és a Városliget államosításához.
- Budapest idei büdzséje a lepusztulás költségvetése.
- A főváros idén mindössze 100 milliárd forint felhasználásáról dönthet önállóan, amelynek a felét a közösségi közlekedés el is viszi. Minden más feladatra a maradékot kellene felhasználni, ami nyilvánvalóan lehetetlen.
- A Horváth Csaba által Budapest kormánybiztosaként aláírt, 2009. decemberi kormány-főváros szerződés közép- és hosszú távon is garantálta a budapesti közösségi közlekedés fenntartható működését és fejlesztését.
- Ez a megállapodás közel 40 milliárd forint többletforrást biztosított Budapest közösségi közlekedése számára.
- Az Orbán-kormány és az új, fideszes városvezetés ezt a megállapodást felrúgta, az állam azóta lényegében teljesen kiszállt a közösségi közlekedés finanszírozásából.
- Budapest mai vezetése elé odavetett állami forrásokat az Orbán-kormány a korábbi kabinetek által az M4-es metró második szakaszára félretett összegből fizet ki.
- Az M4-es metró folytatásáról a Tarlós-féle városvezetés mindjárt a hivatali ideje elején lemondott.
- Tarlós István három és fél év alatt mindössze annak megállapításáig jutott, hogy az M3-as metrót fel kell újítani.
- Nem ismerjük a beruházás forrását.
- Nem tudjuk, hogy cserélni vagy felújítani akarják-e az elöregedett szerelvényeket.
- Nem tudjuk, hogy a felújítással párhuzamosan meghosszabbítanák-e a vonalat Káposztásmegyerig.
Az MSZP budapesti frakciója