A malajziai hatóságok kedd esti sajtóértekezletükön biztosították az egyre idegesebb hozzátartozókat, hogy mindent megtesznek a repülő megtalálásáért. Több mint hétmillió négyzetkilométernyi területre terjed ki a kutatás, az Egyesült Államok, Ausztrália, Új-Zéland, Japán, az Emírségek és Kína is kutatóhajókkal vesz részt az eddig példátlan méretű mentőakcióban. Malajzia Chuck Hagel amerikai védelmi miniszter segítségét kérte, hogy az amerikai műholdas adatokat is átvizsgálhassák.
Kína bejelentette, 21 műholdat állított rá, hogy saját szárazföldi területeit átvizsgálja, nem lelik-e valahol nyomát a repülőgépnek. A pekingi külügyi szóvivő közölte, hogy a maláj hatóságok kérésére műhold- és radarkapacitásaikat is bevetik. Peking már többször bírálta a malajziai illetékeseket, hogy ellentmondó információkat tesznek közzé.
Bejelentették, hogy a kínai utasok háttérvizsgálata nem tárt fel gyanús kapcsolatokat. A gép 227 utasa közül 153 kínai volt. A hozzátartozók már csak azért is kétségbeesettek, mivel az "egyke"-politika miatt a legtöbb család egyetlen gyermekét veszíthette el. A hozzátartozók a pekingi maláj nagykövettől várnának tájékoztatást, s 50-60 ember kilátásba helyezte, hogy éhségsztrájkot kezd, ha nem tájékoztatják őket. A Strait Times című lap tegnap azt írta, a nemrégiben bebörtönzött ellenzéki vezető, Anwar Ibrahim elismerte, hogy az eltűnt gép főpilótája a rokona. Anwar twitteren közölte, ez a maláj hatóságok kétségbeesett kísérlete, hogy belekeverjék őt a gépeltérítési ügybe.
Mivel kevés az új információ, szaporodnak a találgatások. Az MSN News kettőt is elővett: az egyik, hogy a maláj gép egy Spanyolországba tartó szingapúri utasszállító "radarárnyékában" haladt kikapcsolt válaszjeladóval, a földi irányítók így csak egy gépet észleltek, s az MH370-es járat valamely ponton észrevétlenül fordulhatott le a Kuala Lumpurból előtte startolt gép mögül. A másik, hogy a pilóták kétségbeesetten próbálták menteni a gépet, s Pulau Langkawi szigetre igyekeztek eljutni, de nem értek el odáig. Szakértők egyik változatot sem tartják életszerűnek. Az ENSZ nukleáris robbantásokat monitorozó szervezete nem mért rendkívüli szeizmikus aktivitást a Thaiföldi-öbölben, ahol eredetileg kutattak a gép után. Korábban kínai források két kisebb rengésről is beszámoltak a tengerfenéken, összefüggésbe hozva azt a repülőbalesettel.