A kampány szükségességét az MFE által kezdeményezett megközelítőleg 1300 fős országos, reprezentatív kutatás igazolja, amely lesújtó eredményeket mutat a 14 és 50 év közötti lakosság e témában való ismereteiről, attitűdjéről és szokásairól - közölte az egyesület az MTI-vel.
A március 20-i szájápolási világnapjához kapcsolódó kampány elsődleges célkitűzése a magyar lakosság megfelelő és informatív tájékoztatása a fogápolással, valamint a teljes körű szájhigiénia fenntartásával és javításával kapcsolatban. Az akció központi elemeként elindult egy oldal, amelyen szájápolással kapcsolatos kutatási eredmények, érdekességek és ismeretterjesztő cikkek mellett olyan funkciók is segítik a felhasználókat, mint az országos fogorvoskereső adatbázis vagy a szakértő válaszol menüpont, ahova bárki fordulhat személyes panaszával.
Az egyesület ez év elején 1300 főn végzett online, reprezentatív kutatást, amelyből kiderül, hogy a többség ritkábban mos fogat annál, mint amennyiszer azt fontosnak tartja, a 14-50 év közötti lakosság csaknem egyharmada a szükséges kettő helyett csupán napi egy alkalommal. Ez különösen a férfiakra igaz. A férfiak, illetve az alacsony státuszúak jelentős része évente csak egyszer, vagy ennél is ritkábban cseréli le fogkeféjét, amikor már az már jelentősen befertőződött.
Noha a szakemberek szerint legalább két percig javasolt fogat mosni, a kutatásban részt vevők majdnem fele ennél kevesebb időt szán fogai tisztán tartására. Ezenkívül a tanácsolt évi egy fogászati szűrés helyett a megkérdezettek csaknem fele csak panasz esetén fordul szakemberhez, további négy százalék pedig még probléma esetén sem megy el fogorvoshoz, valamint a válaszadók több mint háromnegyedének hiányosak az ismeretei a fogselyem használatának előnyeit illetően.