Előfizetés

Bárándy Gergely írásbeli kérdése Polt Péter legfőbb ügyészhez

Sajtóinformációk szerint a Simon Gábor ügyében zajló eljárásban az ügyészség jelentős bizonyítékokat vár Welsz Tamástól, aki a Sólyom Airways új tulajdonosaként vált közismertté. Welsz Tamás előélete (egy panamai csalás miatt az Interpol körözi), őrizetből való kiengedésének időpontja legalábbis kérdésessé teszi a tőle várható bizonyítékok megalapozottságát - olvasható az MSZP közleményében.

A dokumentum így folytatódik:

Információk szerint az ügyész azt indítványozta a bíróságon, hogy Welszt ne adják ki Panamának. Felmerül a gyanú, hogy Welsz személyével kapcsolatban a vádalku módszerét veti be az ügyészség. A vádalku jogellenes volta nem egyszer bizonyosodott már be (pl. a Tábornok-perben); emiatt már többször kellett kizárni az így megszerzett bizonyítékot az értékelhető bizonyítékok köréből.

Ezért kérjük a Legfőbb Ügyész Urat, adjon tájékoztatást a következőkről:

Tervezi-e az ügyészség Welsz Tamás személyével kapcsolatban vádalku alkalmazását, s azt, hogy ezzel egy, a várható büntetésének enyhítésében érdekelt gyanúsított vallomására alapozza a vádat?

Rendelkezik-e az ügyészség Welsz Tamás állításain kívül egyéb olyan bizonyítékokkal, amelyek az általa tett terhelő kijelentéseket a vallomásával egyezően támasztják alá?

Az MSZP frakció a leginkább érdekelt abban, hogy még a választások előtt tisztán lássunk a Simon Gábor által felhalmozott vagyon eredetét illetően, és hogy hamis, illetve eltorzított információkat ne lehessen politikai célokra felhasználni.

MSZP

Egyelőre nincsenek meg a maláj gép darabjai

Az ausztrál légitársaság egyik felderítőgépe már elérte a megadott helyszínt és vissza is indult – jelentette gyorshírben a CNN. 

A gépről azt jelentették, nem tudták felfedezni a műholdfelvételen látott tárgyakat, de rendkívül rossz látási viszonyok, időjárási körülmények között repültek. Az ausztrál gép bójákat dobott le, hogy nyomon tudják követni az áramlatokat.

Nagy kihívás lesz megtalálni a fekete dobozokat, ha tényleg a jelzett térségben zuhant le a gép. A Nyugat-Ausztráliai Egyetem óceánkutató szakértője, Charitha Pattiaratchi a Reuternek arról nyilatkozott, hogy ha valóban az eltűnt utasszállítót találták meg, akkor az áramlatok miatt a roncsok már 3-400 kilométerrel nyugatra sodródhattak. A kutatási területen az óceán mintegy 3500 méter mély, de a szélesebb térségben van, ahol 5 ezer méter mélyben kellene keresni a roncsokat

Egyelőre nincsenek meg a maláj gép darabjai

Az ausztrál légitársaság egyik felderítőgépe már elérte a megadott helyszínt és vissza is indult – jelentette gyorshírben a CNN. 

A gépről azt jelentették, nem tudták felfedezni a műholdfelvételen látott tárgyakat, de rendkívül rossz látási viszonyok, időjárási körülmények között repültek. Az ausztrál gép bójákat dobott le, hogy nyomon tudják követni az áramlatokat.

Nagy kihívás lesz megtalálni a fekete dobozokat, ha tényleg a jelzett térségben zuhant le a gép. A Nyugat-Ausztráliai Egyetem óceánkutató szakértője, Charitha Pattiaratchi a Reuternek arról nyilatkozott, hogy ha valóban az eltűnt utasszállítót találták meg, akkor az áramlatok miatt a roncsok már 3-400 kilométerrel nyugatra sodródhattak. A kutatási területen az óceán mintegy 3500 méter mély, de a szélesebb térségben van, ahol 5 ezer méter mélyben kellene keresni a roncsokat