Fa Nándor visszatér az óceánra

Publikálás dátuma
2014.03.23. 13:44
Fa Nándor vitorlázó Spirit of Hungary nevű, 18 méteres karbonvitorlásának a fedélzetén, Székesfehérváron 2014. március 23-án. Fo
Elkészült Fa Nándor új hajója, a Spirit of Hungary, amellyel visszatér az óceáni versenyvitorlázáshoz.

A háromszoros földkerülő vitorlázó vasárnap, Székesfehérváron mutatta be a 60 lábas (18 méteres) karbon vitorlást, amellyel ennek a hajóosztálynak a világbajnoki sorozatában indul majd. A hároméves terv csúcspontja a 2016-17-es Vendée Globe szóló, nonstop földkerülő verseny lesz. A legkeményebb vitorlázó megmérettetés 1992-93-as kiírásában a magyar hajós - legjobb nem franciaként - az ötödik helyen ért célba.

A világhírű hajóépítő, Paulovits Dénes üzemében készült vitorlást Fa Nándor műhelyében fejezték be, a munka 16 ezer órát vett igénybe.

"Ezen a hajón minden alkatrész egyedi, abszolút hi-tech, mintegy harminc kilométer kábel és több kilométer kötél van beleépítve" - mondta Fa Nándor.

A hajónak meg kell felelnie a versenyeket szervező IMOCA szigorú, mintegy 100 oldalas szabályzatának, a felmérő bizottság már az építés közben is ellenőrizte ennek betartását. A vízre tétel után is tesztelik majd, így például egy daruval felborítják, és a hajósnak egyedül fel kell tudnia állítani.

A hajót az Adriára szállítják, ahol a vízen elvégzik a még hátralévő munkálatokat, majd április-májusban kerül sor a bevitorlázására.

Az első verseny, amelyen a 60 éves magyar sportember szeretne részt venni, a június 1-jén rajtoló New York-Barcelona Atlanti-óceánt átszelő páros megmérettetés, ahol Fa Nándor társa a volt olimpikon, Goszleth Marcell lesz.    

Ezután következik december végén a Barcelona World Race, azaz a kétszemélyes non-stop földkerülő verseny. Több kisebb, a 60 lábas sorozatba tartozó pontgyűjtő viadal is szerepel a programban, a szériában kétévente hirdetnek világbajnokot. A végső cél pedig az újabb Vendée Globe-részvétel.

Fa Nándor 2012 decemberében jelentette be: 15 év után úgy döntött, hogy ismét tengeren fog versenyezni.

A világhírű hajóépítő, Paulovits Dénes üzemében készült hajót Fa Nándor műhelyében fejezték be, a munka 16 ezer órát vett igénybe. Fotó: Illyés Tibor/MTI

A világhírű hajóépítő, Paulovits Dénes üzemében készült hajót Fa Nándor műhelyében fejezték be, a munka 16 ezer órát vett igénybe. Fotó: Illyés Tibor/MTI

Szerző
Frissítve: 2014.03.23. 20:45

Baj van az érdi elágazásnál

Meghibásodott a biztosítóberendezés az érdi vasúti elágazásnál, emiatt a pusztaszabolcsi és a székesfehérvári vonalon is jelentős késésekre kell számítani - értesült a HavariaPress.

Hajnalban romlott el a biztosítóberendezés az érdi vasúti elágazásnál, a Budapest-Pusztaszabolcs és a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal közös szakaszán.

A MÁV szakemberei megkezdték a helyreállítást, míg nem végeznek, a vonatok csak a különleges biztonsági előírások betartásával közlekedhetnek.

A vonatok átlagosan 15-20 percet késnek, de 45-50 perces késés is előfordulhat.

Szerző

Baj van az érdi elágazásnál

Meghibásodott a biztosítóberendezés az érdi vasúti elágazásnál, emiatt a pusztaszabolcsi és a székesfehérvári vonalon is jelentős késésekre kell számítani - értesült a HavariaPress.

Hajnalban romlott el a biztosítóberendezés az érdi vasúti elágazásnál, a Budapest-Pusztaszabolcs és a Budapest-Székesfehérvár vasútvonal közös szakaszán.

A MÁV szakemberei megkezdték a helyreállítást, míg nem végeznek, a vonatok csak a különleges biztonsági előírások betartásával közlekedhetnek.

A vonatok átlagosan 15-20 percet késnek, de 45-50 perces késés is előfordulhat.

Szerző