Pártlistadömping, „bizniszpártok”, Simon-ügy, a Jobbik megerősödése, március 15-e, Paks – az elmúlt hetekben ezek a témák határozták meg leginkább a politikai napirendet az online térben is. A kampány finisébe érve soha nem látott mértékben növekedett az aktivitás a pártokhoz tartozó Facebook oldalakon.
Mind a pártok online kommunikációját tekintve, mind a felhasználók körében jóformán megkétszereződött a facebookos politikai aktivitás a február közepe és március közepe közti időszakban.
Az online térben a Fidesz rendelkezik a legtöbb támogatóval, amelyet a Jobbik és a baloldali választási szövetség követ szinte fej-fej mellett haladva.
A Kormányváltók pártszövetségén belül az MSZP-nek sikerült a legjobban aktivizálni a vizsgált időszakban, erősen megnövelve online támogatói körét, amelyhez a szövetség többi tagjai csak ritkán tudtak felzárkózni az elmúlt két hónap során.
A Fidesz az online térben is „ráült” a Simon-ügyre, többek között e témakör mentén tudott hatékonyan mozgósítani az elmúlt hetekben, míg a Kormányváltó Összefogás 8 pontos választási programjának meghirdetésével tudta leginkább megnövelni a táborát.
Idősor az egyirányú online támogatók napi változásáról
(A táblázatra klikkelve azt nagyobb méretben is megnézheti.)
A Jobbik és a Fidesz hálózata továbbra is jóval centralizáltabb, mint a baloldalé vagy az LMP-é: a jobboldali pártok esetében a pártvezető és a párt hivatalos oldala áll kizárólagosan az online hálózat központjában.
A vezető ellenzéki politikusok közül Mesterházy Attila, Bajnai Gordon és Gyurcsány Ferenc között kiegyenlítettek az erőviszonyok, körülbelül ugyanannyi online támogatóval rendelkeztek a vizsgált időszakban, de Fodor Gábor is jelentősen megnövelte szimpatizánsainak számát.
Az LMP és a Kormányváltók közös tábora – átfedő közössége – jelentősen megnőtt az elmúlt időszakban, azaz sok olyan felhasználó van, aki a két párt között ingadozik. A Kormányváltókra az LMP veszélyt jelenthet a a még bizonytalan szavazók tekintetében az online térben is.
A parlamenten kívüli pártok közül pedig a 4K! és a Munkáspárt a legerősebb a Facebook-on, de Schmuck Andor Szociáldemokrata Pártja is igen aktív online kommunikációt folytat.