Tüttő Kata azt mondta, hogy a mostani trolibusztendernél 3,4 milliárd forint a tét, annyi, mint egy felcsúti stadion ára, de a pályázat kudarcáért senki sem vállalja a felelősséget. Szerinte kakaskodás zajlik Tarlós István és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője között, és ha mégis lesz személyi konzekvenciája a trolibusztendernek, az csak azért lesz, mert a vitának "az erősebb kakas véget fog vetni".
Tüttő Kata emlékeztetett arra, hogy a BKK igazgatóságában érdemi változások voltak, a főpolgármester a saját két delegáltját is beültette, akik támogatták ezt a közbeszerzési eljárást. A felelősség tehát osztott - hangsúlyozta, hozzátéve, hogy arról nem beszél senki, hogy a késlekedés, a dilettantizmus miatt elveszett támogatást ki fizeti ki. Az ellenzéki politikus azt mondta, a fővárosban az elmúlt három évben számos közbeszerzés ért csúfos véget, Budapest és a fővárosi tulajdonban lévő közműcégek vezetését több mint hetven ügyben marasztalta el a Közbeszerzési Döntőbizottság. Ez több tízmillió forint bírságot, igazgatási díjat, perköltséget jelent - jegyezte meg.
Tüttő Kata elmondta, a BKK és a BKV nem is listavezető, hanem a második a listán, a közterület-fenntartó a rekorder. Kifejtette, a közlekedési cégeket együtt 15 ügyben marasztalta el a testület. Kitért arra, hogy több beruházás is csúszik, a budai fonódó villamosok, a midibusztender, az 1-es és a 3-as villamosberuházásnál pedig a kormány segítette ki a BKK-t. Véleménye szerint Magyarországon a közszférába soha senki semmiért nem felel. Következmények nélkül lehetett kizsarolni nyugdíj-megtakarításokat, majd el lehetett azt tőzsdézni; ebben az országban lehet 3500 fős stadiont építeni egy 1800 lakosú településen, miközben négymillióan élnek mélyszegénységben - hozta példaként.