Előfizetés

Pénztárgépek - Még léphetnek a pórul járt kereskedők

Április 30-áig igényelhetnek állami támogatást azok a kereskedők, akik a Patkós-Cassa Kft. ügyfelei voltak, vagy olyan pénztárgépet rendeltek, amelynek később visszavonták az engedélyét.

Az online pénztárgépeket főszabály szerint legkésőbb január 31-éig kellett üzembe helyezni ahhoz, hogy a kasszacseréhez igénybe lehessen venni az 50 ezer forintos állami támogatást. Azon kereskedőknek, akik betartották a géprendelésre vonatkozó határidőket, február 28-áig lehetőségük volt erre (a kiskasszások esetén ehhez 2013. október 1-je előtt, a nagykasszások esetén 2014. január 1-je előtt le kellett adni a megrendelést).
A visszavont engedélyű pénztárgépeket forgalmazó Alt Cash Kft. és Japán Cash Kft., illetve az eltűnt Patkós Cassa Kft. volt ügyfeleinek azonban a kormány 2014. április 30-áig meghosszabbította a támogatás feltételéül szabott üzembe helyezési határidőt.

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) január 23-án jelentette be, hogy visszavonta az Alt Cash Kft. és a Japán Cash Company Kft. egy-egy, korábban már jóváhagyott online pénztárgépének engedélyét, indoklásuk szerint mindkét típus adóelkerülésre adott volna lehetőséget az adóügyi ellenőrző egység (AEE) funkcionális és biztonsági hiányosságai miatt. Az érintett kasszákat mintegy 80 ezer vállalkozó rendelte meg.

A Patkós-Cassa viszonteladóként kínált online pénztárgépeket, több száz megrendelőtől vett át előleget, utána azonban elérhetetlenné vált. Az ügyben csalás gyanújával rendőrségi nyomozás folyik.
A kormány átvállalta a befizetett előlegeket, vételárakat, és - mint korábban bejelentették - jogi úton fellép a három pénztárgép-forgalmazó cég ellen.

A NAV április 15-én azt közölte, hogy mintegy 73 ezer online adatkapcsolatra képes pénztárgép üzemel a vállalkozásoknál. Azok a vállalkozások, amelyek megszegik az online pénztárgépekkel kapcsolatos szabályokat, súlyos bírságot és üzletbezárást kockáztatnak, a magánszemélyeket akár 500 ezer forintra, a gazdasági társaságokat pedig akár 1 millió forintra is büntetheti a NAV.

Közel van Giordano Bruno rehabilitálása?

Publikálás dátuma
2014.04.19. 12:46
Fotó: Népszava, Göbölyös N. László
Frei Betto brazil dominikánus szerzetes, a felszabadítási teológia híve és hirdetője, akit 1969-ben megkínoztak a katonai junta börtöneiben, a közelmúltban találkozott Ferenc pápával és az audencián szóba került két máig „eretneknek” tartott egykori tudós, Giordano Bruno és Eckhart mester rehabilitálására.

Mint Betto a Corriere della Serának elmondta, a beszélgetés során a Szentatya kezeibe helyezte a szellemtörténet e két nagy alakjának ügyét, mire a pápa mosolyogva bíztatta, hogy ”imádkozzon értük.”

 Az 1600. február 17-én a római Campo dei Fiorin máglyán elégetett csillagász ügye már másfél évtizede foglalkoztatja a római katolikus egyházat. 1998-ban Carlo Maria Martini bíboros, a nem hivőkkel a tudomány és a hit kérdéseiben folytatott párbeszéd fórumán arra szólította fel a jelenlévőket,hogy újra gondolják át Giordano Bruno alakjának értékelését, mondván, ez egyike lehet azoknak a kritikai felülvizsgálatoknak, amelyeket az Egyház meg akar tenni ennek az évezrednek a végén. Erre azonban azóta sem került sor.

Kevésbé ismert  Eckhart mester (1260-1328) ügye. A filozófust, akinek nagy hatása volt a német filozófiára Hegeltől Schopenhauerig, halála után egy évvel 1329-ben egy pápai bulla szintén eretnekként ítélte el.

 A brazil teológus emlékeztette a pápát, hogy II. János Pál 1992-ben bocsánatot kért Galilei számára (a teljes rehabilitáció 2009-ben történt meg) és  az Egyház ugyanezt megteheti Giordano Bruno  és Eckhart mester esetében is.

 Frei Betto találkozott már Ferenc pápával azon a misén,  amelyet a katolikus egyházfő 2013. szeptember l-én pontifikált Gustavo Gutiérrezzel, a felszabadítási teológia atyjával, beszélgetni azonban nem volt alkalma vele.. Ezért most köszönte meg azt a levelét, amelyet januárban küldött Braziliába a bázisközösségek 13. találkozójára.

 “A levélben elmagyaráztam - mondta - hogy mi nem nevezzük magunkat mozgalomnak, ahogy ő írta. Számunkra a közösségek az egyház jelenlétét jelentik a bázison és az Egyház bázisát. Azt is kértem tőle, hogy szerető atyaként mindig folytasson párbeszédet szerető lányával, a felszabadítási teológiával, amely jót akar az egyháznak.

 És a marxista elhajlások? - kérdezte a lap a teológustól, aki így válaszolt: „Ostobaságok. Amellett, hogy nem létezik  vegytiszta teológia, az a helyzet, hogy volt egy népi forradalmakkal teli háttere, mint Nicaraguában vagy Salvadorban,de a felszabadítási teológiát sohasem manipulálták és soha nem provokált szakadást. Ezek mindig jobbról érkeztek, gondoljon  Marcel- Francois Lefebvre francia érsekre.” – mondta Betto  és idézte Helder Camara brazil érsek szavait: „Ha kenyeret adok egy éhezőnek az emberek azt mondják, szent vagyok. Ha megkérdezem, hogy ez az ember miért éhezik, azt mondják, kommunista vagyok”.

 A brazi1 teológus egy latin mondással búcsúzott Ferenc pápától, hogy „a szegényektől távol nincs üdvözülés”./ extra pauperes nulla salus/”. „Egyetértek” - felelte a pápa.

 Giordano Bruno szobra immár 125 éve  áll az ősi római piactér közepén, talapzata ma fiatalok kedvenc randevúhelye. Az emlékmű viharos körülmények között került felállításra. Az 1880-as évek elején egy nemzetközi bizottság, amelynek többek között Victor Hugo, Herbert Spencer brit filozófus és Silvio Spaventa olasz szenátor volt tagja, kezdeményezte az emlékművet, a római katolikus egyház azonban évekig szembeszállt az elképzeléssel. 1888. januárjában a rendőrség vert szét egy, a szobor felállításáért rendezett diáktüntetést Bruno egykori máglyájának színhelyén. 1888 decemberében azonban a városi tanács engedélyt kapott Francesco Crispi kormányfőtől, hogy a Campo dei Fiorin leleplezzék Ettore Ferrari szobrász alkotását. Az avatásra 1889. június 9-én került sor. XIII. Leó pápa egyenesen azzal fenyegetőzött, hogy elhagyja Rómát, az avatást követően egész nap térden állva imádkozott Szent Péter szobra előtt, hogy a katolikus vallást ért durva sérelemért engesztelést nyerjen. Talán van remény, hogy a vallás és a tudomány harcának egy újabb szégyenfoltja kerül a történelem süllyesztőjébe.

 

 

Közel van Giordano Bruno rehabilitálása?

Publikálás dátuma
2014.04.19. 12:46
Fotó: Népszava, Göbölyös N. László
Frei Betto brazil dominikánus szerzetes, a felszabadítási teológia híve és hirdetője, akit 1969-ben megkínoztak a katonai junta börtöneiben, a közelmúltban találkozott Ferenc pápával és az audencián szóba került két máig „eretneknek” tartott egykori tudós, Giordano Bruno és Eckhart mester rehabilitálására.

Mint Betto a Corriere della Serának elmondta, a beszélgetés során a Szentatya kezeibe helyezte a szellemtörténet e két nagy alakjának ügyét, mire a pápa mosolyogva bíztatta, hogy ”imádkozzon értük.”

 Az 1600. február 17-én a római Campo dei Fiorin máglyán elégetett csillagász ügye már másfél évtizede foglalkoztatja a római katolikus egyházat. 1998-ban Carlo Maria Martini bíboros, a nem hivőkkel a tudomány és a hit kérdéseiben folytatott párbeszéd fórumán arra szólította fel a jelenlévőket,hogy újra gondolják át Giordano Bruno alakjának értékelését, mondván, ez egyike lehet azoknak a kritikai felülvizsgálatoknak, amelyeket az Egyház meg akar tenni ennek az évezrednek a végén. Erre azonban azóta sem került sor.

Kevésbé ismert  Eckhart mester (1260-1328) ügye. A filozófust, akinek nagy hatása volt a német filozófiára Hegeltől Schopenhauerig, halála után egy évvel 1329-ben egy pápai bulla szintén eretnekként ítélte el.

 A brazil teológus emlékeztette a pápát, hogy II. János Pál 1992-ben bocsánatot kért Galilei számára (a teljes rehabilitáció 2009-ben történt meg) és  az Egyház ugyanezt megteheti Giordano Bruno  és Eckhart mester esetében is.

 Frei Betto találkozott már Ferenc pápával azon a misén,  amelyet a katolikus egyházfő 2013. szeptember l-én pontifikált Gustavo Gutiérrezzel, a felszabadítási teológia atyjával, beszélgetni azonban nem volt alkalma vele.. Ezért most köszönte meg azt a levelét, amelyet januárban küldött Braziliába a bázisközösségek 13. találkozójára.

 “A levélben elmagyaráztam - mondta - hogy mi nem nevezzük magunkat mozgalomnak, ahogy ő írta. Számunkra a közösségek az egyház jelenlétét jelentik a bázison és az Egyház bázisát. Azt is kértem tőle, hogy szerető atyaként mindig folytasson párbeszédet szerető lányával, a felszabadítási teológiával, amely jót akar az egyháznak.

 És a marxista elhajlások? - kérdezte a lap a teológustól, aki így válaszolt: „Ostobaságok. Amellett, hogy nem létezik  vegytiszta teológia, az a helyzet, hogy volt egy népi forradalmakkal teli háttere, mint Nicaraguában vagy Salvadorban,de a felszabadítási teológiát sohasem manipulálták és soha nem provokált szakadást. Ezek mindig jobbról érkeztek, gondoljon  Marcel- Francois Lefebvre francia érsekre.” – mondta Betto  és idézte Helder Camara brazil érsek szavait: „Ha kenyeret adok egy éhezőnek az emberek azt mondják, szent vagyok. Ha megkérdezem, hogy ez az ember miért éhezik, azt mondják, kommunista vagyok”.

 A brazi1 teológus egy latin mondással búcsúzott Ferenc pápától, hogy „a szegényektől távol nincs üdvözülés”./ extra pauperes nulla salus/”. „Egyetértek” - felelte a pápa.

 Giordano Bruno szobra immár 125 éve  áll az ősi római piactér közepén, talapzata ma fiatalok kedvenc randevúhelye. Az emlékmű viharos körülmények között került felállításra. Az 1880-as évek elején egy nemzetközi bizottság, amelynek többek között Victor Hugo, Herbert Spencer brit filozófus és Silvio Spaventa olasz szenátor volt tagja, kezdeményezte az emlékművet, a római katolikus egyház azonban évekig szembeszállt az elképzeléssel. 1888. januárjában a rendőrség vert szét egy, a szobor felállításáért rendezett diáktüntetést Bruno egykori máglyájának színhelyén. 1888 decemberében azonban a városi tanács engedélyt kapott Francesco Crispi kormányfőtől, hogy a Campo dei Fiorin leleplezzék Ettore Ferrari szobrász alkotását. Az avatásra 1889. június 9-én került sor. XIII. Leó pápa egyenesen azzal fenyegetőzött, hogy elhagyja Rómát, az avatást követően egész nap térden állva imádkozott Szent Péter szobra előtt, hogy a katolikus vallást ért durva sérelemért engesztelést nyerjen. Talán van remény, hogy a vallás és a tudomány harcának egy újabb szégyenfoltja kerül a történelem süllyesztőjébe.