Görbe László, a budapesti Szent Margit Gimnázium igazgatója azt mondta, hogy a tételsor nehézsége nagyjából megegyezett az előző évivel. A feladatsor nem volt túl nehéz, de nagyon sok mindenre kellett odafigyelniük a diákoknak - mondta.
Az igazgató, aki egyúttal matematika szakos tanár is, kiemelte: az első rész 12 viszonylag könnyebb feladatot tartalmazott, amelyet logikával, gondolkodással meg lehetett oldani. A hibátlan kitöltéshez ugyanakkor sok apróságra kellett odafigyelni - jegyezte meg. A második feladatrész már szélesebb ismereteket, több tudást igényelt - mutatott rá.
"Munkás tételek" - így jellemezte a matematika érettségi feladatsort Veres Pál, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium igazgatója az MTI érdeklődésére. Mint mondta, a feladatsor jószerivel felölelte a teljes tananyagot, kombinatorika, szigometriai feladatok, valószínűség-számítás, statisztika egyaránt volt a tételek között, volt amit viszonylag könnyen meg lehetet csinálni, voltak azonban nehezebb feladatsorok is. Összegezve, teljesíthető volt, ugyanakkor oda kellett figyelni az érettségizőknek, mert pontokat azért könnyen lehetett hullatni - tette hozzá.
Idén a Földes Ferenc Gimnázium több, mint harminc tanulója emelt szinten érettségizett matematikából. A miskolci középiskola egyike azon tizenkét magyarországi gimnáziumnak, ahol speciális szinten is oktatják a matematikát, a diákok a hazai és nemzetközi versenyeken rendszeresen a legjobbak között végeznek. Az elmúlt években négyes fölött volt a matematikai érettségik átlaga.
Az idén az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint matematikából középszinten 1278 helyszínen 80 144 diák, emelt szinten 82 helyszínen 3897 vizsgázó tett érettségi vizsgát. Középszinten angol, francia, horvát, német, olasz, orosz, román, spanyol, szerb és szlovák nyelven, míg emelt szinten angol, francia és német nyelven is volt érettségiző.
A vizsgák szerdán a történelem írásbelikkel folytatódnak.