Műsormagazin;Formula 1;Barcelona;Lewis Hamilton;spanyol nagydíj;Toto Wolff;

2014-05-09 07:56:00

Mercedes: szabad a háziverseny

Mától újra felbőgnek a Formula-1-es motorok, ami két okból is fontos momentum: részint mert Európában, azon belül Barcelonában folytatódik a 2014-es vb, részint meg azért, mert a kipufogók módosításával megint hangosabbak lehetnek az autók. A Spanyol Nagydíj legfontosabb kérdése persze az lesz, hogy a Ferrari és a Red Bull képes lesz-e megszorítani az eddigi összes futamot nyerő Mercedest?

A Formula-1 megérkezett Európába! A Spanyol Nagydíj barcelonai helyszínén minden készen áll a vb folytatására, már csak az a kérdés, hogy a Mercedes ellenfelei kellőképp felkészültek-e, hogy felvegyék a versenyt az ezüstnyilakkal.

A vb-állása

Pilóták: 1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 79 pont, 2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 75, 3. Fernando Alonso (spanoyl, Ferrari) 41, 4. Nico Hülkenberg (német, a Force India) 36, 5. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 33, 6. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 24.
Konstruktőrök: 1. Mercedes 154 pont, 2. Red Bull 57, 3. Force India 54, 4. Ferrari 52, 5. McLaren 43, 6. Williams 36.

Az idén eddig négy futamból négyet nyert a Mercedes, s ha hihetünk a mcLarenes Jenson Buttonnak, akkor legföljebb a nyári szünet után lesz esélye neki és a többieknek befogni a német istállót, amely csak azért nem mindegyik nagydíjon aratott kettős győzelmet, mert az idénynyitón technikai gondok miatt kiesett az azóta verhetetlen Lewis Hamilton (Ausztráliában Nico Rosberg "árván"

ácsorgott a dobogón). Ha már csak egymással versenghetnek, akkor nyilván fölvetődik, hogy a csapatvezetés inkább erősorrendet állít fel pilótái között, és a bombaformában versenyző Hamilton kap meg minden támogatást. Nos, a Mercedes vezetői nem győzik cáfolni ezeket az információkat.

"Rosberg visszavághat csapattársának, az előző három versenyen három futamgyőzelmet szerző Hamiltonnak. Nico hamarosan összeszedi magát, és javít a teljesítményén. Én egy kicsit sem aggódom érte. Szabadon versenyezhetnek egymással, a lényeg, hogy küzdelmükbe ne kerüljön be egy harmadik srác" - jelentette ki Niki Lauda tanácsadó, aki annak idején Alain Prosttal vívott késhegyre menő csatákat csapattársként.

A Mercedes motorsport igazgatója, Toto Wolff is hasonló véleményen van: "A taktikánk mit sem változott: mindketten szabadon versenyezhetnek. Nem akarunk taxizást!" Na de kinek lesz esélye megtörni a hegemóniát? Wolff egyértelműen a hazaiak kedvencét, Fernando Alonsót tartja a legveszélyesebb ellenfélnek.

"Szerintem a Red Bull és a Ferrari lehet a két legfőbb riválisunk. Ha az egész szezont tekintjük, azt mondom, a Ferrari. A Scuderia rengeteget fejleszt, ráadásul emellett az Alonso-faktorban is bízhat, mivel ő egy igazi bestia, aki hihetetlen teljesítményre képes. Főleg hazai pályán" - vélekedett Wolff.

Persze a Red Bull is nagyon készül: a négyszeres világbajnok, címvédő Sebastian Vettel például új vázat kap Barcelonában, mert nem érezte magát kényelmesen az autójában. De hogy ez mire lesz elég?...

Baku jövőre a koreai verseny helyét kapja meg

Egyre kuszább a helyzet a 2014-ben debütáló (?) Orosz Nagydíj körül. Ahogy tegnap megírtuk, az orosz-ukrán helyzet miatt sokan készpénznek veszik: Szocsi kikerül a versenynaptárból, és az azeri Baku veszi át a helyét. Nos, ezt nemcsak az oroszok, hanem maguk az azeriek is cáfolták.

"Az Azerbajdzsáni Nagydíjra 2015-ben kerül sor. Hogy van-e esély a 2014-es rendezésre? Nincs, csakis 2015-ben" - közölte Azad Rahimov, az azeri sportminiszter.

Mára kiderült, a bakui futam a Dél-koreai Nagydíj helyét veszi át a 2015-ös naptárban, és ezt maga Bernie Ecclestone árulta el az Independent című lapnak. A tervek szerint az azeri főváros egy utcai pályán látja majd vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét.

Hogy Jongnam miért búcsúzhat el az F1-től? Nos, a koreaiak utcai versenyt ígértek, mégpedig úgy, hogy egy komplett várost húznak fel a pálya mellé éttermekkel, vendéglátó egységekkel, boltokkal. Amellett, hogy ebből semmi sem lett, a Koreai Nagydíj látogatottsága sem érte el a kívánt szintet.