Állítsuk az irigységet a siker szolgálatába: a növekvő számú szakértők szerint ez a titok, amely lehetővé teszi, hogy egy általában „negatívnak” tartott érzelmet átalakítsunk a javítás és a javulás eszközévé. Mindennek része a közösségi média, és különösen a Facebook.
A Plus One-ban publikált tanulmány szerint, minél többen használják a Facebook-ot, annál többen elégedetlenek az életükkel. Ezt megerősítette egy Németországban folytatott kísérlet egy 600 fős Facebook-felhasználó csoporttal, akikből „féktelen adag irigység áradt.”
De vigyázat nem minden irigység káros! Egyes pszichológusok szerint két kategóriát kell megkülönböztetni: rosszindulatú és jóindulatú irigységet. Ez utóbbinál egy személlyel szembeni irigység arra késztet, hogy versenyezzen a sikerért. Lényegében egy inspiráló érzelemről van szó, amint azt holland kutatók állítják.
Sok kutató alaposabban kezdte vizsgálni a „jóindulatú irigységet” és tesztelni, a teljesítmények javítása céljával. Olyan jelenségről van szó, amely munkahelyeken is működik, magyarázzák Tanya Menon és Leigh Thompson professzorok a Harvard Business Review folyóirat hasábjain, akik egy tízéves periódus során több száz menedzsert vizsgáltak meg. A vizsgálat azt eredményezte, hogy amíg „a rossz” irigység károkat okoz az emberek karrierjének és a szervezeteknek is, addig a másik, helyes irányba vezetheti a dolgozót, lehetővé teszi, hogy koncentrálja az idejét és erejét az érdeklődési körét érintő területre.
Ez a téma érdekelheti a Facebook híveit is és ki tudja, hogy a gondolat nem alakul-e át a közösségi hálón barangolók számára egy új alkalmazási formává.