A német Lufthansa-csoport közlése szerint társaságaik (Lufthansa, Swiss, Austrian, Germanwings) 8,56 millió utast szállítottak, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint 2013 áprilisában, teljesített járataik száma pedig 6,1 százalékkal csökkent. A cég a visszaesést az áprilisi, háromnapos sztrájkkal magyarázta, amely miatt 3800 járatot töröltek.
Az utasszám-csökkenés ellenére a Lufthansa-csoport tagjai 1,3 százalékponttal emelni tudták a töltöttségi mutatót 79,5 százalékra, egész évi utasszámuk pedig (30,3 millió) 0,2 százalékkal még így is magasabb az előző év hasonló időszakához képest.
A francia-holland Air France-KLM 1,8 százalékos utasszám-bővülésről számolt be áprilisban, 6,6 millióan utaztak a két cég járatain, az értékesített utaskilométerek száma 3, a kapacitásaik 0,7 százalékkal emelkedtek, a járataik átlagosan 84,7 százalékos töltöttséggel üzemeltek, ez a szám 1,9 százalékponttal magasabb a 2013 áprilisinál.
Az egész éves teljesítményt összevetve az Air France-KLM-mel 1,9 százalékkal többen, 23,9 millióan utaztak az év első négy hónapjában, 2,3 százalékkal több értékesített utaskilométerük van és egy százalékponttal jobb (83,3 százalék) a járatok kihasználtsága.
A legjobb adatokról az International Airlines Group (IAG) társaságai, a British Airways, az Iberia és a Vueling számoltak be. Az év negyedik hónapjában 6,3 millió utasuk volt, 10,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban, és 9,5 százalékkal több utaskilométert értékesítettek, miközben kapacitásaik 7,6 százalékkal haladták meg a 2013. áprilisi szintet. Ennek köszönhetően a járatok töltöttségi mutatója 1,3 százalékponttal 80,2 százalékra emelkedett.
Az év első négy hónapjában a csoport három légitársasága 7,3 százalékkal növelte utasainak számát (21,6 millió), 5,5 százalékkal több utaskilométert értékesített. A három cég kapacitása 5,6 százalékkal nőtt egy év alatt, emiatt töltöttségi mutatójuk 0,1 százalékponttal 77,7 százalékra csökkent.
A csoporton belül a British Airways 7,8, az Iberia pedig 6,1 százalékkal több utaskilométert adott el áprilisban, míg az év első négy hónapjának adatai azt mutatják, hogy a spanyol leányvállalat 1,9 százalékkal kevesebb, a British Airways 5,6 százalékkal több utaskilométert értékesített.