Bulvár;autó;Opel;

- Vivaro: a minőségi hatás

Az új Opel Vivaro a könnyű haszonjárművek funkcionalitását kombinálja a személyautók komfortjával és designjával. Az Opel bestsellerének idén nyáron forgalomba kerülő második nemzedéke behozza a márka díjnyertes tervezési filozófiáját az áruszállítók közé. Ehhez innovatív megoldások járulnak a géptető alatt – korszerű BiTurbo dízelmotorok – és a vezetőfülkében, versenyképessé téve a Vivarót. Évente körülbelül 50.000 járművet adnak el ebben a kategóriában, és a Vivaro részesedése ebből tíz százalék feletti.

Az új Opel Vivaro külleme elegánsabb és modernebb lett. Nagy, jellegzetes hűtőmaszkja, sajátos fényszórója és oldalsó pengemotívuma tükrözi a márka díjnyertes designját, egyértelműen mutatva rokonságát személyautóival. A fényszóró fényes fekete betétjének elemei krómozottak, a LED-es nappali világítás kialakítása szárnyszerű. Eleganciájával, széles frontjával és letisztult, praktikus hátuljával olyan határozottságot sugároz a Vivaro, amilyet tulajdonosai a mindennapi használatban elvárnak egy áruszállítótól. Az Opelre jellemzően formált oldalfal „pengéje” a tükör alól húzódik a hátsó kerékívig, hasonlóan az Insignia családhoz és a GTC astra modellekhez.

Az új Vivaro, mint strapabíró furgon, reprezentatív üzleti jármű vagy komfortos, tágas családi autó áll rendelkezésre. 11-féle standard fényezéséből öt pasztell- és hat kétrétegű metálszín választható, de különleges felhasználású járművekhez rögtön a piaci bevezetéstől kaphatók lesznek további színek is. Az ügyfél tehát a saját vállalkozásának megfelelően öltöztetheti fel járművét.

A sokoldalú Vivaro szinte minden ügyféligénynek megfelel. Az új kiadás az eddigi változatgazdagságot folytatja: kétféle hosszúsággal és magassággal gyártják, mint a kombit, a duplakabinos furgont, a padlólemezes alvázast és a buszt. Ám az új Vivaro még az elődjénél is jobban használható, mert mindkét hosszúságban – az első változat majd’ 5 méter, a második 40 centiméterrel hosszabb – hosszabb lett 22 centiméterrel, ami érezhetően nagyobbá teszi belső terét és szállítókapacitását.  

Az új Vivarót mindenes igáslóvá teszi modern hajtóműve is, a turbódízel 1.6 CDTI, vagy a fejlett, soros turbójú és kettős töltőlevegő-hűtőjű 1.6 BiTurbo CDTI. A turbómotorok kimagasló teljesítményt kombinálnak szerény, egy liternyivel leszorított fogyasztással, a BiTurbo például 6.0 liter per 100 km alatt marad (ideiglenes adatok), ami csúcsérték a kategóriában.

Az új Opel Vivaro valamennyi változata az egyesült királyságbeli Luton üzemében készül. A Renault-val közösen fejlesztett Opel/Vauxhall könnyű haszonjárművek 2001 óta gördülnek le a futószalagról, máig csaknem 600.000 darab készült. 2009-ben ugyanott megnyílt egy felépítményező üzem, ahol például platós járműveket állítanak elő. Ennek tevékenysége még jobban kibővül az új generációs Vivaróval, amelyhez gyárilag lesz kapható sokféle speciális felépítmény – természetesen mindegyik az Opel szigorú minőségi követelményei szerint.

 

Öt útszakaszt kellett lezárni Vas megyében az árvíz miatt - értesült a HavariaPress.