A központ kutatói ugyanis azt állapították, hogy az érintő képernyő bűvölése nemhogy nem segíti, hanem egyenesen hátráltathatja a fejlődésüket, akár a beszéd, akár a kézügyesség, vagy a másokkal való kapcsolatteremtés terén.
A Vancouverben folyó nemzetközi gyermekorvos-kongresszuson előterjesztett tanulmány 63 olyan családot vizsgált meg, amelynek gyermekei átlagosan 11 hónapos korukban találkoztak először érintő képernyővel. Bár a szülőknek meggyőződése volt, hogy e digitális eszközök segíti a gyermekek fejlődését, a velük készült kognitív tesztekből kiderült, hogy semmivel sem állnak magasabb szinten, mint a korai technológiai nevelésben nem részesülők. Sőt, azok, akik nem nevelő jellegű alkalmazásokkal játszottak, egyenesen elmaradást mutattak a beszédfejlődésben. „Megfigyeltük klinikánkon is, hogy a szülők leggyakrabban egy okostelefont adnak játszani a gyerekeknek – nyilatkozta az L43-nak Ruth Milaniak, a tanulmány szerzője – Pedig a technológia nem helyettesítheti a gyermekekkel való közvetlen kapcsolatot, amelynél jobb tanulási forrás ma sincsen.”
Világszerte egyre jobban aggódnak a gyermekorvosok amiatt, hogy a gyermekeket valósággal behálózzák az elektronikus eszközök. A brit és az amerikai orvosok szövetsége egyaránt azt ajánlja, hogy két év alatt tartsák távol a kicsiket ezektől és utána is legfeljebb napi egy órát játszhassanak velük. Bár felmerül a kérdés, hogy miért kell egy kétéves gyermeknek okostelefont babrálnia ahelyett, hogy építene valamit vagy labdázna...