Előfizetés

Egy kis Európa a Börzsönyben - fotók!

Publikálás dátuma
2014.05.30. 22:43
Felújított menedékház Kisirtáspusztán, Nagybörzsöny közelében 2014. május 30-án. Az Ipoly Erdő Zrt. turisztikai beruházási progr
Korszerűsítették és bővítették a fekete-hegyi kulcsosházat a Pilisben, valamint a kisirtási menedékházat a Börzsönyben, a két felújított turista-szálláshelyet pénteken adták át – tájékoztatta a Pilisi Parkerdő Zrt. szóvivője az MTI-t.

Lomniczi Gergely elmondta, hogy a Pilisszentlélek és Kesztölc között található fekete-hegyi kulcsosház felújítását és korszerűsítését a Pilisi Parkerdő Zrt. mintegy 25 millió forintból valósította meg. A munkák során kicserélték a tetőt, felújították a kéményt, szigetelték a falakat, az épület új bútorzatot is kapott. Az elektromos áramot napkollektorok és napenergia, illetve egy aggregátor biztosítja.       

A Börzsönyben található kisirtáspusztai hegyi menedékház felújítását az Ipoly Erdő Zrt. 2013-ban kezdte el turisztikai beruházási programjának keretében. A felújítással 38 újabb szálláshely jött létre. Az eredeti régi kőépületeket teljesen felújították, biztosított az áramellátás, elkészült a víz-, a fűtés- és a szennyvízrendszer.     

Fotó: Komka Péter/MTI

Fotó: Komka Péter/MTI

Az állami erdőgazdaságok 2013-14-ben mintegy négymilliárd forintot fordítanak közjóléti, turisztikai beruházásokra. A  Pilisi Parkerdő Zrt. és az Ipoly Erdő Zrt. területein 2013-ban és 2014-ben a fejlesztések eredményeként mintegy 300 millió forintos beruházással összesen 150 férőhellyel gyarapodott a klasszikus bakancsos turisztikai szálláshely-kapacitás. 

Fotó: Komka Péter/MTI

Fotó: Komka Péter/MTI

Újabb milliárdok az M0-ásra

Publikálás dátuma
2014.05.30. 22:16
Kétszer háromsávos, leállósávos autópályává bővül az M0-s M1 és M5 közötti szakasza. Fotó: Szalmás Péter/Népszava
A kormány bruttó 8 milliárd forinttal emelte az M0-s körgyűrű bővítésének támogatását - a határozat a Magyar Közlöny pénteki számában jelent meg. A projekt keretében kétszer háromsávos és leállósávos autópályává bővül az M0-s M1 és M5 közötti szakasza. 

A határozat melléklete szerint a projekt tartalmazza továbbá a Növény utcai átkötés kialakítását, a Váza utcai csapadékvíz-átemelő bővítését és a XXIII. kerületi Gyáli patak mederrendezési munkáit.

A projekt eredeti támogatása 97,5 milliárd forint volt, ez növekszik meg most 8 milliárddal.

A határozatban a kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy állítsa össze az uniós nagyprojekt módosítási kérelmét, és hozzájárult ahhoz, hogy a miniszter az Európai Bizottsággal a módosításról tárgyalásokat kezdeményezzen.

A kormány múlt év július elején már határozott arról hogy az M0 ezen részének egyik 3 kilométeres szakaszán meg kell erősíteni a burkolatot, ami 889 millió forintba kerül. A kormány akkor felhívta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy állítsa össze az uniós nagyprojekt módosítási kérelmét, és hozzájárult ahhoz, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Európai Bizottsággal a módosításról tárgyalásokat kezdeményezzen. A kormány ezt a határozatot most visszavonta.

A kormány a másik határozatában hozzájárult az ürömi elágazásnál lévő körforgalmú csomópont építéséhez, és a nagyprojekt támogatási szerződésének megkötéséhez.

A Budapest–Esztergom vasútvonal szintbeni kereszteződésének kiváltását szolgáló építkezés nettó 804 millió forintba kerül, ezt adja az EU, támogatásként. A 217 millió forintos áfa viszont a KÖZOP hazai társfinanszírozásából származik.

Újabb milliárdok az M0-ásra

Publikálás dátuma
2014.05.30. 22:16
Kétszer háromsávos, leállósávos autópályává bővül az M0-s M1 és M5 közötti szakasza. Fotó: Szalmás Péter/Népszava
A kormány bruttó 8 milliárd forinttal emelte az M0-s körgyűrű bővítésének támogatását - a határozat a Magyar Közlöny pénteki számában jelent meg. A projekt keretében kétszer háromsávos és leállósávos autópályává bővül az M0-s M1 és M5 közötti szakasza. 

A határozat melléklete szerint a projekt tartalmazza továbbá a Növény utcai átkötés kialakítását, a Váza utcai csapadékvíz-átemelő bővítését és a XXIII. kerületi Gyáli patak mederrendezési munkáit.

A projekt eredeti támogatása 97,5 milliárd forint volt, ez növekszik meg most 8 milliárddal.

A határozatban a kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy állítsa össze az uniós nagyprojekt módosítási kérelmét, és hozzájárult ahhoz, hogy a miniszter az Európai Bizottsággal a módosításról tárgyalásokat kezdeményezzen.

A kormány múlt év július elején már határozott arról hogy az M0 ezen részének egyik 3 kilométeres szakaszán meg kell erősíteni a burkolatot, ami 889 millió forintba kerül. A kormány akkor felhívta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy állítsa össze az uniós nagyprojekt módosítási kérelmét, és hozzájárult ahhoz, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az Európai Bizottsággal a módosításról tárgyalásokat kezdeményezzen. A kormány ezt a határozatot most visszavonta.

A kormány a másik határozatában hozzájárult az ürömi elágazásnál lévő körforgalmú csomópont építéséhez, és a nagyprojekt támogatási szerződésének megkötéséhez.

A Budapest–Esztergom vasútvonal szintbeni kereszteződésének kiváltását szolgáló építkezés nettó 804 millió forintba kerül, ezt adja az EU, támogatásként. A 217 millió forintos áfa viszont a KÖZOP hazai társfinanszírozásából származik.