kiskereskedelem;Penny Market;

2014-06-04 11:16:00

Csak a Penny nyereséges

A hazai kiskereskedelmi társaságok közül valamennyi 2013-as beszámolót benyújtott cég, a Penny Market, az Auchan, az Aldi és a Spar is növelni tudta forgalmát tavaly az előző évihez képest - írja a Napi.hu.

Vallottak tavalyi számaikról a Penny Market, az Auchan, az Aldi és a Spar kereskedelmi társaságok. A Lidl és a Tesco csak nyáron fog, mert náluk az üzleti év nem egyezik meg a naptári évvel. Közel 8 százalékkal 272,1 milliárd forintra növelte belföldi árbevételét tavaly 2012-höz képest a francia AuchanHyper SA tulajdonában lévő Auchan Magyarország Kft., a tavalyelőtti, 10 százalékot meghaladó visszaesés után. (A cég 2012-ben vette át a Cora hét hipermarketjét.)

Az export az egy évvel korábbi kevesebb mint tizedére, 15 millió forintra esett vissza. Az átlagos állományi létszám 11 százalékos növekedését - a cég közel 6,7 ezer főnek adott munkát - a bérköltségek hasonló ütemű emelkedése kísérte, ami így megközelítette a 15 milliárd forintot. Az üzemi szintű veszteség tizedével csökkent, de így is meghaladta a 2,8 milliárd forintot, a mérleg szerinti mínusz - 6,3 milliárd forint - pedig ennél nagyobb mértékben, több mint harmadával lett kisebb. 

Árbevétel-növekedésről számolt be a hazánkban jelenleg 193 kiskereskedelmi egységgel jelen lévő, német hátterű Penny Market Kft. is, bár a tempó mérséklődött 2012-höz képest. A nettó árbevétel tavaly 4,6 százalékkal 160 milliárd forint fölé emelkedett, az üzemi eredmény pedig közel a duplájára, 2,36 milliárd forintra ugrott, és hasonló történt a kétmilliárdot közelítő mérleg szerinti eredménnyel is. 

Az előző esztendőhöz hasonlóan közel ötmilliárdos veszteséggel zárta a 2013-as üzleti évét a diszkont üzletláncot működtető Aldi Magyarország Élelmiszeripari Bt. A veszteséget a társaság folyamatos terjeszkedése indokolja, a nettó árbevétele viszont rendületlenül növekszik, tavaly több mint 10 milliárddal, 80,1 milliárd forintra. 

A Spar Magyarország Kft. beszámolója szerint tavaly is folytatta az elmúlt évekhez hasonlóan expanziós tevékenységét, hat új szupermarketet nyitott, továbbá hat ilyen egységet és három Interspar áruházat teljesen felújított. Eközben hármat bezárt, így év végén 390 áruháza volt országszerte.  Érdekesség, hogy valamennyi új boltja budapesti, míg a bezártak vidéken voltak.

A svájci Aspiag Management AG érdekeltségében lévő kereskedelmi társaság tavaly 28 milliárddal, 384,6 milliárd forintra növelte nettó árbevételét (az előző évben 22 milliárddal nőtt), a mérleg szerinti veszteségét pedig egymilliárddal 11,8 milliárd forintra csökkentette. A magyar társaság 2008-tól veszteséges, aminek nagyrészt oka lehet, hogy az évben megvásárolta a Plus-diszkontláncot, a beruházást svájcifrankhitelből finanszírozta, az egységeket szupermarketté alakította - írja a Napi.hu.