A típusbejegyzési eljárások lezárultával párhuzamosan a BMW mérnökei további hatékonyság-növekedést értek el a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás területén. A BMW eDrive újszerű hajtáslánc koncepciójának köszönhetően a BMW i8 plug-in hibrid rendszere egy modellben kínál 4,4 másodperces gyorsulást álló helyzetből 100 km/órára, EU-tesztcikluson mért 2,1 literes átlagfogyasztást 100 kilométeren és kilométerenkénti mindössze 49 gramm károsanyag-kibocsátást. Mindezek mellett a BMW i8 modell esetében csupán 11,9 kilowattórányi energiafogyasztást mértek 100 kilométeren.
Jóllehet, a BMW i8 EU-tesztcikluson elért kiváló eredményei lehetővé teszik a jövőbe mutató modell gyors összehasonlítását a többi járművel, a BMW i8 tervezőmérnökei a valós életben produkált alacsony üzemanyag-fogyasztásra helyezték a hangsúlyt. A BMW plug-in hibrid sportautója ezért nem csupán a szabvány tesztelési eljárások alkalmával, de a mindennapi forgalomban is rendkívüli hatékonyságról tesz tanúbizonyságot. Egy átlagos hétköznapi ingázás során a BMW i8 teljesen feltöltött akkumulátorral indulva kevesebb, mint 100 kilométerenkénti 5 literes fogyasztással körbejár egy nagyvárost. Ha mindez némi városon kívüli autózással, esetleg autópályás szakaszokkal is kiegészül, az i8 sportmodellek tulajdonosai 7 liter alatti üzemanyag-fogyasztással számolhatnak. Ha pedig hosszabb távra indulnának és nagyobb tempóban autóznának a BMW plug-in hibrid sportautójával, az átlagfogyasztás akkor is 8 liter alatt marad 100 kilométerenként. Egyszóval, a BMW i8 körülbelül 50 százalékkal jobb üzemanyag-fogyasztást produkál a valóságban, mint a hagyományos hajtáslánccal szerelt sportautók.
A BMW idén ősszel tervezi bevezetni az opcionálisan elérhető lézer technológiás fényszórókat, amikor is a BMW i8 a világ első olyan sorozatgyártású járművévé válik, amely nemcsak jövőbe mutató plug-in hibrid hajtásláncot kínál, de az innovatív fényszóró-technológiát is elérhetővé teszi a bajor márka ügyfelei számára. A BMW lézer fényszórói körülbelül 30 százalékkal energiatakarékosabbak, mint az i8 modellhez szériafelszereltségként kínált LED technológiás fényszórók, miközben jelentősen nagyobb fényerőt és megvilágított fényszóró-tartományt biztosítanak, ami eléri a 600 métert. Több nagyteljesítményű fénydióda speciális lencséken keresztül, fluoreszkáló foszforanyagra bocsátja ki az erősen koncentrált fénynyalábot a fényszóró belsejében, ami ezt a hagyományos fényforrásoknál tízszer erősebb, fehér fénnyé alakítja. A lézer technológiás fényszóró a nappali fényhez hasonló, rendkívüli fényerőt és világosságot produkál, amely kellemes az emberi szemnek.
A BMW i8 plug-in hibrid sportautó hajtáslánca egy 231 lóerős és 320 Nm forgatónyomatékú, BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt háromhengeres benzinmotorból és egy 131 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú elektromotorból áll. A BMW eDrive rendszere továbbá egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort (5,2 kilowattórányi használható kapacitással) és intelligens energiagazdálkodást is tartalmaz, amiknek köszönhetően egy járműben egyesül a hibrid hajtáslánc 362 lóerős összteljesítményéből fakadó lélegzetelállító vezetési élmény és a maximális hatékonyság, miközben a rendszer mindvégig figyelembe veszi a vezetés körülményeit és szem előtt tartja a sofőr elvárásait. A lebilincselő menettulajdonságok és az üzemanyag-fogyasztás közti kiváló egyensúlyt a BMW i8 alacsony, mindössze 1485 kilogrammos saját tömege, valamint a sportmodell szokatlanul jó, csupán 0,26-os légellenállási alaktényezője is elősegíti. Tisztán elektromos módban a BMW i8 120 km/órás végsebességre és 37 kilométeres hatótávolságra képes az EU-tesztciklus mérései szerint. A plug-in hibrid sportautó lítium-ion akkumulátora akár kevesebb, mint két óra alatt, de maximum három óra alatt teljesen feltölthető, attól függően, hogy háztartási konnektorról, a BMW i Wallbox gyorstöltőjével vagy nyilvános töltőállomáson töltődik a rendszer. Sport módban a BMW i8 mindössze 2,6 másodperc alatt gyorsul fel 80 km/órás tempóról 120 km/órás sebességre. A modell végsebességét 250 km/óránál korlátozza az elektronika.