Bulvár;autó;Citroen DS3;

2014-06-10 16:08:00

A határokat feszegetik

A DS 3 és a DS 3 Cabrio mindig is sikerrel feszegette a határokat, sztereotípiákkal szembeszálló stílusa iskolát teremtett. A sztori most folytatódik: a modell még karakteresebb, még egyedibb lesz, egyrészt a lenyűgöző új fényszórókkal és az új személyre szabható megoldásokkal, másrészt az Euro6 szabványnak is megfelelő új motorokkal és az Active City Brake rendszerrel.

A DS 3 és a DS 3 Cabrio is a legmodernebb fényszórókat kapja ezentúl: a LED-es és a xenon fényforrások mellett a futófényszerűen felvillanó irányjelzők valóban rabul ejtik a tekintetet. Az új fényszórók funkcionálisan kiemelkedőt nyújtanak, városi és országúti viszonyok között egyaránt. 3 LED- és egy xenon modul alkotja az egységet, amely erős, széles, homogén fényével kitűnő látási viszonyokat hoz létre, és éjszaka is kellemes vezetést biztosít.

Menettulajdonságaik egyöntetű elismerésnek örvendenek: a dinamikus, robbanékony viselkedés a masszív futóműnek és az alacsonyra ültetett karosszériának köszönhető. A kiváló összeszerelési minőség és a precíz szervorásegítés révén minden körülmények között tökéletesen kézben tartható az autó – a márka legendás kényelmi szolgáltatásaival ötvözve páratlan élmény jut a vezető osztályrészéül.

A DS 3 motorválasztéka is megújul: megjelennek az az Euro6 szabványnak is megfelelő változatok. A dízel kínálat újdonsága a vadonatúj, remek teljesítmény mellett is környezetkímélőbb üzemű BlueHDi 120 és BlueHDi 100 (országtól függően). E változatokban a részecskeszűrő elé épített SCR (Selective Catalytic Reduction) modul akár 90%-kal csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást, és a CO2-kibocsátás mérsékléséhez is hozzájárul. Így az új DS 3 a szegmens legtisztább dízelmotorjait kínálja, hiszen a BlueHDi 100 kibocsátása 79 g/km, míg a BlueHDI 120-é 94 g/km. A motorok fogyasztása is alacsony: 3,0 l/100 km a BlueHDi 100, illetve 3,6 l/100 km a BlueHDi 120 esetében.

A benzines kínálatban természetesen marad a nagyon kedvelt, 207 lóerős Racing és a THP 155 változat; melléjük érkezik a PureTech család új tagja, az e-VTi 82 ETG, amely szintén az Euro6 szabvány szerint készült, ennek megfelelően igen takarékos (4,1 l/100 km) és környezetkímélő (95 g/km CO2-kibocsátás). A motorhoz tartozó 5 fokozatú, elektronikusan vezérelt ETG váltó kúszófunkcióval és optimalizált beállításokkal járul hozzá a zökkenőmentes elinduláshoz.

A DS 3-ban és a DS 3 Cabrióban mutatkozik be ugyanis először a PSA új automatikus fékrendszere. Az Active City Brake nevű berendezés az alacsony sebességnél bekövetkező ütközéseket segít elkerülni. A szélvédő felső részén található lézeres detektor az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 km/h sebesség alatt automatikusan működésbe hozza az autó fékeit.