Előfizetés

Fergeteges programsorozat a gyermekhospice ellátás hőseiért

Publikálás dátuma
2014.06.10. 18:54

A Szemem Fénye Alapítvány idén harmadik alkalommal csatlakozik a Children’s Hospice Week – Be a hero!, azaz a Gyermekhospice Hősei Hét nemzetközi rendezvénysorozathoz. A Together for Short Lives angliai szervezet a szigetország gyermekhospice intézményinek segít előteremteni a működésükhöz szükséges anyagi forrásokat. Legnépszerűbb programjuk, a Gyermekhospice Hősei Hét már átlépte az ország határait, és szerte a világban csatlakoznak hozzá a gyermekek palliatív ellátásában érdekelt szervezetek. Ekkor minden résztvevő szuperhős jelmezbe bújva kampányol a gyermekhospice küldetéséért, hisz az ellátásra szoruló gyermekek igazi hősként küzdenek betegségükkel.

2012-től a pécsi Dóri Ház, és az azt működtető Szemem Fénye Alapítvány is megszervezi saját eseményét, hogy felhívja a társadalom figyelmét a súlyosan beteg gyermekek ellátásának fontosságára. A szervezet munkatársai idén nyolc napon keresztül várják az érdeklődőket tematikus programokkal, kreatív foglalkozásokkal és különböző szórakozási lehetőségekkel.

2014-ben június 13. – 20. között zajlik a rendezvénysorozat, melynek megnyitóján, mint díszvendég, és, mint a program fővédnöke Herczegh Anita, Magyarország köztársasági elnökének felesége is tiszteletét teszi.

14-én megnyílnak a Dóri Ház kapui. Vicze Viktória, az intézmény ápolási vezetője kíséri körbe a látogatókat, hogy minden érdeklődő megismerhesse a ház helyiségeit, betekintést nyerjen a személyzet napi feladataiba és feltehesse kérdéseit a gyermekhospice küldetésével kapcsolatban.

Az azt követő napokon Pécs város különböző nyilvános terein várják a szórakozni vágyókat. Képregényes előadással, és egyedi képregény készítési lehetőséggel, óriás buborékfújó bemutatóval, kéklámpás bemutatóval, apák napja alkalmából pedig egy a PMFC stadionjában megrendezésre kerülő futball tornával készülnek a szervezet munkatársai. Az esemény zárásaként, június 20-án, 15.30-tól a Széchenyi téren, a megyeszékhely legnépszerűbb táncklubja, a Fordan stúdió táncegyüttese szórakoztatja a közönséget, amit a Fiesta zenekar koncertje követ. 17.00-tól pedig szuperhős jelmezben vonulnak majd fel az érintett családok és támogatóik.

 

További információkat a www.szememfenye.hu oldalon olvashatnak.

LMP: médiaadót vezetne be a kormány

Az LMP azt szeretné, hogy a reklámadó elfogadása előtt az Országgyűlés tiltsa meg a kormányzati propagandát, mondja ki a monopol helyzetben lévő állami és önkormányzati cégek reklámozásának tilalmát, valamint törvénnyel szabályozza az állami, önkormányzati cégek hirdetési politikáját.

 Az ellenzéki párt keddi sajtótájékoztatóján Schiffer András frakcióvezető azt mondta, a "politikátlanított nyilvánosságnak semmi, de semmi köze a sajtószabadsághoz", ezért az LMP egy a túlfogyasztást visszaszorító kezdeményezést támogatna. A Ház előtt fekvő indítvány viszont nem a túlfogyasztást akarja visszaszorítani, hanem annak haszonélvezőit akarja kijelölni - értékelte.

A társelnök szerint a jelenlegi törvényjavaslat nem reklám-, hanem médiaadó bevezetéséről szól, ugyanis nem a reklám-, hanem a médiaszabályozás a célja. Azt is fel kell mérni, hogy egy ilyen törvényjavaslat hány munkahely megszűnésével jár, hány képzett magyar fiatalt üldöz külföldre, illetve milyen hatást gyakorol a társadalmi célú reklámokra - folytatta Schiffer András.

A törvényjavaslat szerinte nyíltan diszkriminatív, durván beleavatkozik a TV2 és az RTL Klub közötti versenybe, az adókivetés nem szolgál költségvetési érdekeket és a szöveg nem tartalmaz előírásokat arról, hogy a bevételt milyen célokra kell felhasználni. Civilizált országban az új adónemeket a költségvetési év kezdetén vagy annak végén vetik ki - tette hozzá a képviselő.

Frakciótársa, Schmuck Erzsébet bírálta, hogy a reklámadóról szóló javaslat semmilyen fenntarthatósági szempontot nem tartalmaz. A reklámok zömének célja a fogyasztás növelése, miközben készítőik nem foglalkoznak a következményekkel - mondta. Az LMP azt támogatná, hogy csak olyan tartalmú hirdetések jelenhessenek meg, amelyekben érvényesülnek a környezeti szempontok és amelyek figyelembe veszik a társadalmi hasznosság kérdését is - jelentette ki.

Más témában feltett kérdésre Schiffer András azt mondta, továbbra is elfogadhatatlannak tartják a Fővárosi Közgyűlés átalakításáról szóló javaslatot. A legnagyobb problémának azt nevezte, hogy az elképzelés felerősíti a kétszintű fővárosi önkormányzati rendszer negatívumait. Nonszensz, hogy ennyi idővel a választások előtt változtatják meg a játékszabályokat úgy, hogy a főpolgármester gyakorlatilag a kerületi polgármesterek foglya lesz, miközben az új struktúra durván torzítja a választói akaratot - mondta.

LMP: médiaadót vezetne be a kormány

Az LMP azt szeretné, hogy a reklámadó elfogadása előtt az Országgyűlés tiltsa meg a kormányzati propagandát, mondja ki a monopol helyzetben lévő állami és önkormányzati cégek reklámozásának tilalmát, valamint törvénnyel szabályozza az állami, önkormányzati cégek hirdetési politikáját.

 Az ellenzéki párt keddi sajtótájékoztatóján Schiffer András frakcióvezető azt mondta, a "politikátlanított nyilvánosságnak semmi, de semmi köze a sajtószabadsághoz", ezért az LMP egy a túlfogyasztást visszaszorító kezdeményezést támogatna. A Ház előtt fekvő indítvány viszont nem a túlfogyasztást akarja visszaszorítani, hanem annak haszonélvezőit akarja kijelölni - értékelte.

A társelnök szerint a jelenlegi törvényjavaslat nem reklám-, hanem médiaadó bevezetéséről szól, ugyanis nem a reklám-, hanem a médiaszabályozás a célja. Azt is fel kell mérni, hogy egy ilyen törvényjavaslat hány munkahely megszűnésével jár, hány képzett magyar fiatalt üldöz külföldre, illetve milyen hatást gyakorol a társadalmi célú reklámokra - folytatta Schiffer András.

A törvényjavaslat szerinte nyíltan diszkriminatív, durván beleavatkozik a TV2 és az RTL Klub közötti versenybe, az adókivetés nem szolgál költségvetési érdekeket és a szöveg nem tartalmaz előírásokat arról, hogy a bevételt milyen célokra kell felhasználni. Civilizált országban az új adónemeket a költségvetési év kezdetén vagy annak végén vetik ki - tette hozzá a képviselő.

Frakciótársa, Schmuck Erzsébet bírálta, hogy a reklámadóról szóló javaslat semmilyen fenntarthatósági szempontot nem tartalmaz. A reklámok zömének célja a fogyasztás növelése, miközben készítőik nem foglalkoznak a következményekkel - mondta. Az LMP azt támogatná, hogy csak olyan tartalmú hirdetések jelenhessenek meg, amelyekben érvényesülnek a környezeti szempontok és amelyek figyelembe veszik a társadalmi hasznosság kérdését is - jelentette ki.

Más témában feltett kérdésre Schiffer András azt mondta, továbbra is elfogadhatatlannak tartják a Fővárosi Közgyűlés átalakításáról szóló javaslatot. A legnagyobb problémának azt nevezte, hogy az elképzelés felerősíti a kétszintű fővárosi önkormányzati rendszer negatívumait. Nonszensz, hogy ennyi idővel a választások előtt változtatják meg a játékszabályokat úgy, hogy a főpolgármester gyakorlatilag a kerületi polgármesterek foglya lesz, miközben az új struktúra durván torzítja a választói akaratot - mondta.