RTL;reklámadó;haditerv;

 Kolosi Péter Fotó: Facebook

- RTL Klub: A reklámadó után megvan a haditerv is

A héten elfogadott reklámadó, az RTL Klub "kivégzése", illetve a rivális TV2 támogatása témakörében készített interjút az RTL Klub programigazgatójával a Hír24. 

"Az RTL-nek nem célja becsusszanni a komoly ellenzéki televízió szerepbe. Mi azt követeljük, hogy függetlenül működhessünk. Ez és a sajtószabadság nem képezheti vita tárgyát. Aki ezeket támadja, az az alapelveinket, s rajtuk keresztül a létünket veszélyezteti. Amit nem hagyhatunk." - jelentette ki az interjúban Kolosi Péter.

Arra kérdésre, hogy a háború növelheti-e a csatorna nézettségét, a programigazgató azt felelte, hogy a sajtószabadság magasabb rendű szempont, mint a nézettségi és a gazdasági kérdések, ráadásul szorosan össze is függenek. Nagy nézettségű, tömegekhez elérő független tévé, melynek gazdaságilag is biztosított a függetlensége – ez a sajtószabadság elengedhetetlen feltétele. A reklámadó éppen ezt a gazdasági függetlenséget szándékozik megtörni.

A szerdai RTL Híradó keményen nekiment Orbán felcsúti polgármesterének, az elmúlt négy évben a magát a száz leggazdagabb magyar közé felküzdő Mészáros Lőrincnek. Ez is a háború része? - teszi fel a kérdést a riporter. Kolosi Péter némiképp kitérő válasza: "Mióta a magyarországi híradók nem csupán húsz-huszonöt percesek, az adott nap legaktuálisabb eseményein túli információk is beférnek az adásba."

Az interjú, az esetleges  "haditerv" kérdése is, teljes terjedelemben a hír24.hu-n olvasható.

A magyar néző, ha megkérdezik, azt feleli:  egész nap dokumentumfilmeket néz, soha nem kapcsolna Győzikére. A Fidesz pedig a reklámadó kommunikációjában meg is lovagolta az emberek kereskedelmi tévék elleni érzéseit -  írja a hvg.hu