Műsormagazin;támogatás;előfizetés;Népszava;olvasók;

2014-06-27 07:04:00

Sokan előfizetnek, és támogatják a Népszavát

Tömegével jelentkeznek az előfizetők a Népszavához; van, aki meghosszabbította korábban kötött előfizetését, mások új belépők. A legtöbben 2-3 hónapra fizettek elő, sokan a féléves díjcsomagot választották, de vannak, akik egy éves szerződést kötöttek. 

Sok kispénzű támogató jelentkezett, de nagyvállalatok is adakoztak. Kende Péter Párizsban élő szociológus pedig egy jelentősebb összeget ajánlott fel. Láposi Elza, a Népszava ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott: még nekünk is meglepő a baloldaliak összefogása, ugyanakkor továbbra is azt kéri, minél többen segítsenek. A lapunkhoz telefonálók szerint fontos, hogy legyen Magyarországon baloldali, szociáldemokrata napilap - mondta.

Láposi Elza és Németh Péter főszerkesztő kedden délelőtt azután tartott nemzetközi sajtótájékoztatót, hogy a lap "A Népszava felveszi a kesztyűt a Fidesz ellen" szalagcímmel, és egy narancssárga bakancs alatt görnyedő kalapácsos ember képével jelent meg. A lap helyzetét ismertetve jelezték, igyekeznek megfojtani az újságot, szinte egyáltalán nincs állami hirdetés, és nem mernek a gazdasági szereplők sem reklámozni.

Ismertették a napilapok hirdetési piacának számait is: eszerint az állami költések úgy alakultak 2013. januárja és 2014. júniusa között a négy politikai napilapnál, hogy a 14 ezer példányban eladott Népszava 29 millió forint hirdetéshez jutott, a 45 ezres példányszámú Népszabadság 91 millióhoz, míg a mintegy 7 ezer példányban elkelő Magyar Hírlap 406 millióhoz, a 37 ezres példányszámú Magyar Nemzet pedig több mint egymilliárdhoz.

A sajtótájékoztatón az is elhangzott, a piaci pletykák szerint Orbán Viktor miniszterelnök tiltotta meg, hogy állami cégek hirdethessenek a Népszavában, pedig a baloldali kormányok annak idején kínosan ügyeltek arra, hogy a jobboldali médiumokban is hirdessenek az ilyen vállalatok, például az MVM, a MÁV, a Posta, a Szerencsejáték Zrt. vagy a Magyar Turizmus Zrt.