Előfizetés

Rosenstein Tibor a Bóta Caféban

Publikálás dátuma
2014.07.02. 07:46
Rosenstein Tibor

Magyarország egyik legjobb séfje, Rosenstein Tibor a Bóta Café vendége ma, július 2-án, szerda este 9 órától a Fix Tévében. Elképesztő finoman főz, a vendéglőjében nem véletlenül fordulnak meg a hazai és külföldi művészvilág jelesei. Jobbnál jobb történetekre ugyanúgy számíthatunk nála, mint fantáziadús ételekre. Bóta Gábor élő, online is nézhető műsorában hívhatják őt a 4451349-es számon, és a tv.fixhd skype címen ugyancsak hozzászólhatnak az adáshoz.

A Kulkát kioktató színész újabb levelet írt

A kedves olvasók közül mindannyian ismerik Bognár Zsolt színművészt, musical szerzőt. Ha nem is remekbeszabott  alakításai, örökbecsű sorai, fülünkből ki nem mászó slágerei miatt, hanem, mert Orbán Viktor helyett ő válaszolt Kulka János nyílt levelére. Jól helyre is tette egykori évfolyamtársát, hogy ne izéljen már folyton a másságával, örüljön neki, hogy békén hagyják.

Arra gondolhattunk akkor, hogy a sikertelen osztálytársból egykori sérelmek bugyogtak bűzösen gőzölögve a felszínre. Ám úgy tűnik Bognár úr politikai tőkét kíván kovácsolni abból, hogy ilyen bátran együtt üvölt a pszeudó-jobbikos Kerényi falkával. Azt találta ki, hogy, hogy leveléért üldöztetésben részesül.

"A Népszava Online június 27-én - Startol a Gyulai Várszínház 51. évada - címmel jelentetett meg tájékoztatást, amelyből a Népszava kicenzúrázta a Várszínház nyitó előadását, a Munkácsy a festőfejedelem című József Attila színházi vendégjátékot és az arról megjelent információkat" írja Bognár úr, nyilván az MTI-ből átvett szövegre gondolva, amit egyes lapok bővebben, mások rövidebben idéztek.

Az ügyeletes szerkesztő nálunk valóban belehúzott a szövegbe, mert nem szokásunk, sem nekünk, sem más lapoknak teljes terjedelmében átvenni hírügynökségi anyagokat, hely sincs rá, hiszen az idézett írás a print verzióba készült, de az online kiadásban is megjelent.

A szerkesztő úgy gondolta, fontosabb a Nemzeti Színház Szentivánéji álom produkcióját vagy a Sopsits Árpád rendezte Szerb Antal Utas és holdvilág című regényéből készült új színpadi művet megemlíteni.

Nincs olyan lap, mely egy fesztivál teljes programját ismertetné, hacsak nem fizetett hirdetés formájában, így mi is több tucat programot hagytunk említés nélkül. Ám Bognár úr máris csinos összeesküvés-elméletet kreált: "Mindezt tudatosan tette, hiszen egyébként a programismertetés minden portálon szó szerint megegyező és mind tartalmazza a Bognár-Kiss szerzőpáros musicalének beharangozóját".

Leplezi le lapunkat Bognár úr, s hátha nem értjük, elmondja még egyszer: "Természetesen az újság, online felület mindezt nem véletlenül, hanem kicsinyes bosszúból tette és még az sem zavarta, hogy ezzel nem rajtam, a musical szerzőjén rúgnak egyet, hanem önös politikai érdektől vezérelve beáldozták a Várszínház hiteles műsor tájékoztatóját és egyben a József Attila Színház produkcióját is elhallgatták a széles olvasó közönség elől."

Azt is megtudjuk, egy kissé kusza mondatból, hogy miért jártunk el ilyen galádul ezzel a szépreményű előadással: "Attól, hogy válasz levelet írtam Kulka János nyílt levelére az csak Önöknél jelenti azt, hogy ilyen nyilvánvaló cenzúrával éljenek az ott ellenvéleményt megfogalmazóval szemben."

De Bognár úr nem elégszik meg ennyivel: Veretes szövegben kéri a főszerkesztőt, hogy "2014.június 30. hétfő éjfélig helyreigazítási kérelmemet megjelentetni szíveskedjen, amelynek megfelelően helyesen tartalmazza a Népszava a sajtótájékoztató Munkácsy musicalra vonatkozó információit.

" Bognár úr, szólunk, azért, mert egy programajánlóból kimaradt, nem kérhet helyreigazítást! Ezt csak akkor tehetné, ha valótlanságokat híresztelnénk önről, meghamisítottuk volna a szavait. Ha egy büdös szót nem írunk önről, és ön szeretne bekerülni lapunkba, melegen ajánljuk önnek, hogy a hirdetési osztállyal beszélje meg a dolgot!

Bognár úr, csakhogy világos legyen, azért közöltük levelét, hogy olvasóinkat szórakoztassuk, úgyhogy kíváncsian várjuk az ön által beígért retorziót: "Ellenkező esetben egyéb sajtóorgánumokhoz fordulok, amelyekben cikkeket jelentetek meg eljárásukról, kizárólag a rendelkezésre álló tények alapján, ezzel leleplezve manipulatív szándékukat".

Kedves Bognár úr, itt a végén egy jó tanács, felesleges hülyét csinálnia magából, a kormánynak elég egy udvari bolond, s az megvan, Kerényi Imre személyében, már az is egy kicsit túl sok neki.

Bagoly és Cica

Publikálás dátuma
2014.07.01. 14:19
Forrás: Belvárosi Színház
Szerda este mutatja be az Orlai Produkciós Iroda Bill Manhoff darabját a Bagoly és cicát a Belvárosi Színházban Jordán Adél és Szabó Kimmel Tamás szereplésével, Pelsőczy Réka rendezésében. 

Felix ifjú író, aki a nagy áttörésre vár. Szakadatlanul dolgozik a nagy regényen, amely majd híressé teszi, ám a kiadók sorra visszautasítják őt. Doris, a magát modellnek valló fiatal nő a jég hátán is megél - illetve élne, ha hagynák. Ám az éjszaka közepén kiteszik a lakásából, ő pedig bekopog, hogy menedéket keressen Felixnél. Náluk ellentétesebb két embert nem hordott még a hátán a föld. Csupán egy percre van szükség, hogy egymás agyára menjenek. Ám mégis össze vannak kényszerülve egy pici garzonlakásba. Hát mindent megtesznek, hogy valahogy túléljék a helyzetet.

"Egy vígjátékot, ahol két szereplő viszi a történetet, alapvető, és megkerülhetetlen szükséglet, hogy a választott szereplők között legyen valami olyan viszony és energiaáramlás, közös szakmai múlt vagy barátság, vagy vonzalom. Fontos, hogy a színészek között legyen kémia, legyen olyan emberi viszonyuk, ami elősegíti azt, hogy jól dolgozzanak együtt" - nyilatkozta Pelsőczy Réka.

"Nem csak a helyzetpoénok és a szövegpoénok mulatságosak, hanem az is, hogy a két emberben milyen indulatok vannak, hogyan nyírják ki egymást, illetve hogyan próbálják a másik embert megszerezni. Ha ez nem személyes és nincs mögötte emberi tartalom, akkor engem nem annyira érdekel, és szerintem a nézőt se. Nagy szerencse, hogy már az első pillanatban kiderült, hogy Adél és Tomi között ez a kémia nagyon jól működik. Rendezőként és színészként sem találkoztam ennyire jó párossal. Ez biztos, hogy azért is van, mert Tomi a férfi színésztársadalom többségével ellentétben nagyon nyitott lélekkel próbál. A férfiak általában szemérmesebbek és inkább bevédik a saját pozíciójukat és státuszukat."

Az 1970-ben hatalmas sikerrel bemutatott komédia filmen is emlékezetes volt: főszerepeit Barbra Streisand és George Segal játszott.

,,Ez az előadás teljesen másmilyen lesz, attól függetlenül, hogy a sztori ugyanaz - mondja a rendező. Minimális dolgot találtam ki az egészhez. Ez egy mese. Felnagyítása egy férfi-nő kapcsolat alakulásának. Összesűrítve az, hogy egy ember milyen nehezen enged be az életébe egy másik embert. Valamint hogy ennek milyen lépcsőfokai és nehézségei vannak. Természetesen nagyon humoros és elrajzolt formában. Mivel ez meseszerű ezért azt találtam ki, hogy mi van ha ezt amit mi látunk, valaki játssza. Vagy valaki, mint egy gyerek, két babával eljátszik egy történetet. Nekem ez egy jó kiindulás, hogy van egy pici babadoboz vagy egy felnagyított gyufásskatulya és ebben van két  baba, amikkel én mint rendező játszom. Vagy egy kislány játszik ezzel. Tehát az egész egy felnagyított gyufásskatulya lesz."

,,Én sem láttam a filmet - mondja Jordán Adél. ,,Ehhez a karakterhez nem is kell meríteni, mert ez "árad". Úgy érzem, hogy ez a szerep nagyon jól áll nekem és jól esik csinálni is. ,,Doris személyisége közel áll a szívemhez. Ez a lány esendő és bájos. Egy magányos nő aki csak sodródik az életében, egy igazi túlélő. Beleszeret Felixbe, nagy hévvel közeledik felé, és mindent megpróbál, hogy legyőzze a férfi ellenállását. Egyszerre kislány és nő is egyben. Nagyon összetett a karakter személyisége, ezért tud annyira hatással lenni a fiúra. Ezt szeretem benne, hogy ilyen sokrétű. Valamilyen módon - bár az egyik egy bagoly a másik egy cica - ugyanannyira zárkózottak, frusztráltak, félnek kimutatni az érzéseiket. Ebben nagyon hasonlóak. Nagyon erős testi vonzódás van közöttük.

A másik részről pedig valamit meglát a lány ebben a fiúban, amit elkezd nyitogatni. Próbálja kimozdítani őt zárkózottságából. Szerintem éppen ezt lehet szerelemnek hívni, amikor valamit meglátsz egy alak mögött és, az a valami reagál rád. Szabó Kimmel Tamással még nem is dolgoztunk együtt. Az eddigi tapasztalataim alapján, nagyon jó vele a közös munka. Hasonló a gondolkodásunk és addig tényleg nem megyünk tovább, amíg a számunkra vélt igazságot meg nem találjuk. Ez komoly összhangot ad. Az ember az elején szemérmes, mindenféle szempontból, pláne amikor férfi és női viszonyról van szó. De amikor azt látom, hogy a partneremben szakmailag is meg lehet bízni és elengedhetem magam, akkor tényleg vannak izgalmas és valóban megszületett, megtörtént, megélt pillanatok a színpadon."