fogyasztóvédelem;mobiltelefon;panasz;alkalmazás;

2014-07-02 20:11:00

Rosszul sikerült a nyaralás? Vegye elő a mobilját!

Vásárolt valamit külföldön, ami nem sokkal később meghibásodott? Problémája adódott az otthonról foglalt külföldi autóbérlés vagy szálláshely kapcsán? Késik a hazafelé tartó repülőjárata? Amennyiben a szabadsága nem úgy alakul, ahogy eltervezte, fontos tudnia, hogy miképp gyakorolhatja jogait. Sőt, mi több! Ki is tudja fejezni magát!

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás egy olyan nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, amely segíti a fogyasztókat a szabadságuk alatt külföldön előforduló kellemetlen helyzetek megoldásában, és lehetőséget teremt arra, hogy fogyasztói jogaikat a célország nyelvén érvényesíthessék. Az alkalmazás jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az unió 23 nyelvén, továbbá norvég és izlandi nyelven. Az alkalmazás angolul vagy németül indul, azt követően pedig a felhasználó számára a lakóhely megadása és a nyelv kiválasztása után érhető el magyarul.

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás a bolti vásárlás, az autóbérlés, a szállodai szolgáltatások, a légi, vasúti, buszos és hajóval történő közlekedés és az egészségügyi ellátások témakörében nyújt segítséget és tájékoztatást a fogyasztói jogokról a magyar fogyasztók számára, valamint a külföldi vállalkozással való kommunikációt is megkönnyítheti. Emellett a hasznos információkat tartalmazó részben fontos telefonszámokat és elérhetőségi adatokat tartalmaz az esetleges szükséghelyzetek megoldására.

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás ingyenes, és offline, azaz internet kapcsolat nélkül is használható a roaming díjak elkerülése érdekében. Olyan mobil eszközökre telepíthető, amelyek iOS, Android, Microsoft Windows operációs rendszerrel működnek. Az alkalmazás a következő oldalakról tölthető le:

Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel

Apple:
https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562

Windows Phone:
http://www.windowsphone.com/en-gb/store/app/ecc-net-travel/4dfcfb67-9294-40d5-9ac0-644a7e734813

Az alkalmazást szerdán mutatták be az Európai Parlamentben, Strasbourgban, a fogyasztói politikáért felelős európai biztos jelenlétében. Neven Mimica szerint „a sikeres belső piac attól is függ, hogy az állampolgárok ismerik-e fogyasztói jogaikat. Üdvözöljük ezt a kezdeményezést, amely folytatja az európai fogyasztók tudatosságának növelését, és megkönnyíti az Európában utazó fogyasztók számára a jogaik gyakorlását.”

Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás elkészítésében az EFK-Hálózat mind a 30 tagja részt vett. Minden EU tagországban, valamint Norvégiában és Izlandon tevékenykedik Európai Fogyasztói Központ, amely ingyenes segítséget nyújt a fogyasztóknak határon átnyúló panaszaik rendezéséhez, valamint tájékoztatást és tanácsot ad fogyasztóvédelmi kérdésekben. A Központok az Európai Unió társfinanszírozásával működnek.