És még mondja valaki, hogy a Magyar Nagydíj unalmas. Az időjárás már a rajt előtt átírta a csapatok taktikáját: előbb leszakadt az ég a Hungaroringen, így a slick gumik helyett úgy tűnt, hogy az esőgumik kerülnek fel az autókra. Ám a piros lámpák kialvásáig volt még annyi idő, hogy a pilóták az átmeneti abroncsok mellett döntöttek.
A rajt viszonylag tiszta volt, egyedül a boxutcából induló Lewis Hamilton izmozott rá a kezdésre, ennek következtében a második kanyarban kis híján végleg lezárta az idei szereplését a mogyoródi pályán. A 2008-as világbajnok azonban valami csoda folytán megúszta a kipördülését, és ezen felbuzdulva a mezőny után eredt.
És ekkor a Sors úgy döntött, kárpótolja a Mercedes pilótáját az elvett időmérőért.
Ugyanis Nico Rosberg hiába növelte egyre jobban az előnyét az élen Valtteri Bottas előtt, a svéd Marcus Ericsson összetörte a Caterhamet, és jöhetett a safety car. Ez annyira meglepte Romain Grosjeant, hogy a biztonsági autó mögött is képes volt taccsra tenni a Lotust, így pár körrel tovább körözgetett a mezőny, mint ahogy azt szerette volna. Az élen változott a helyzet, hiszen Rosberg a kerékcserét követően „eltűnt” a mezőnyben, Hamilton viszont a boxutcából megérkezett a legjobb hat közé, miközben Fernando Alonso odaért az élre, miközben hármójukkal csak Daniel Ricciardo bírta a tempót.
Ekkor azonban Sergio Perez a célegyenes elején megcsúszott, majd a falhoz csapta a Force Indiát, így jöhetett újra a safety car. Most az addig a második helyen haladó Felipe Massa veszített sokat, amíg kiment a boxba – el is veszítette az esélyét egy dobogós helyre -, majd Sebastian Vettel kis híján milliméterre pontosan ott, ahol Perez, szintén falat ért, ám a négyszeres világbajnok megúszta, ám a 10. helyig esett vissza.
Mindeközben az élen a Ferrari legnagyobb örömére feltűnt Alonso, és 15 körrel a vége előtt azon gondolkodhatott mindenki, vajon a spanyol, vagy a Hamilton-Ricciardo duóból valaki nyeri meg a magyar futamot. Kilenc körrel a vége előtt a három éllovas összeállt, és közülük a Red Bull fiatal ausztrálja rendelkezett a legfrissebb gumikkal. Azonban abban mindenki megegyezett, bármelyikük nyer, az maga lesz a csoda a maga nemében: Hamilton ugye a boxutcából rajtolt, Alonso autója ugye messze van az ideálistól, míg Ricciardo ezen a versenyhétvégén nem tudott semmi extrát mutatni a Red Bullal. És amíg ők hárman szédületes tempóban „vonatoztak” egy másodpercen belül, addig Rosberg eszement sebességgel – minden körben megjavította a leggyorsabb köridőt – megérkezett mögéjük, miközben Ricciardo robbantott, és előbb Hamiltont, majd utána Alonsót is megelőzte, és mint akit zsinóron elhúztak, otthagyta a két világbajnokot és egy zseniális verseny végén megnyerte a Magyar Nagydíjat, míg egymás után esett be a célba Alonso, Hamilton és Rosberg.
A győztes Daniel Ricciardo, a Red Bull csapat ausztrál versenyzője (b3), a második helyezett Fernando Alonso, a Ferrari csapat spanyol versenyzője (b), a harmadik helyezett Lewis Hamilton, a Mercedes csapat brit versenyzője (j), valamint Paul Monaghan, a Red Bull vezető versenymérnöke (b2) a dobogón a Forma-1-es Magyar Nagydíj után a mogyoródi Hungaroringen 2014. július 27-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Mondhat bárki bármit, az idei magyar futam az év eddigi legjobb, legizgalmasabb versenye volt. Így lesz miről beszélni, amíg a hetekig tartó nyári szünet véget ér, és augusztus 24-én a belgiumi Spa-ban folytatódik az idei F1-világbajnokság.
M. Á.
A Magyar Nagydíj végeredménye
1. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull), 2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari), 3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes), 4. Nico Rosberg (német, Mercedes) 5. Felipe Massa (brazil, Williams), 6. Kimi Raikkönen (finn, Ferrari), 7. Sebastian Vettel (német, Red Bull), 8. Valtteri Bottas (finn, Williams), Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso), 10. Jenson Button (brit, McLaren).
A vb állása
Pilóták: 1. Nico Rosberg 202 pont, 2. Lewis Hamilton 191, 3. Daniel Ricciardo 131, 4. Fernando Alonso 115, 5. Valtteri Bottas 95, 6. Sebastian Vettel 88.
Konstruktőrök: 1. Mercedes 393 pont, 2. Red Bull 219, 3. Ferrari 142, 4. Williams 135, 5. Force India 98, 6. McLaren 97.