Előfizetés

Mégis "büntetőadót" fizethet a Közgép

Mégis fizethetnek az útépítő cégek, ha az Európai Bizottság megbünteti hazánkat a 2007 óta lebonyolított közúti fejlesztések egy részének versenykorlátozó pályáztatására hivatkozva - írja a Népszabadság. A közös teherviselés jegyében áthárított összeg hozzávetőleg felét a magyar útépítéseken dolgozó külföldi cégek fizethetik meg, de sokba lehet a brüsszeli elmarasztalás a Simicska Lajos érdekeltségének számító Közgép Zrt.-nek is.

A lap szerint a kormány nem adta fel, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a Magyar Közút által meghatározott feltételeket követve pályázó vállalatokkal adassa össze az esetleges 90 milliárd forintra rúgó bírság döntő hányadát. Úgy tudják: a közös teherviselés jegyében áthárított összeg hozzávetőleg felét a magyar útépítéseken dolgozó külföldi cégek fizethetik meg, de sokba lehet a brüsszeli elmarasztalás a Simicska Lajos érdekeltségének számító Közgép Zrt.-nek is. Simicska Lajos érdekeltsége az összesítések szerint 2007 óta nettó 113 milliárd forintnyi, a brüsszeli kasszából pénzelt aszfaltútépítéssel járó megrendelést nyert el. Vagyis a teljes keret 18,94 százaléka a társaságnál csapódott le. Hasonló nagyságrendben csak a Duna Aszfalt Kft. jutott megrendelésekhez. A cég 102,9 milliárd forintos megrendelésállományával a közösségi források 17,2 százalékát vitte el.

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára a lapnak azt mondta: az Európai Bizottság döntése legkésőbb ősszel születhet meg és ugyan nem akart találgatni, de azt sem titkolta: számol az elmarasztaló határozat megszületésével. Csepreghy megerősítette azt is, ha az uniós döntéshozók ragaszkodnak ahhoz, hogy a NIF és a Magyar Közút közbeszerzési szabályai korlátozták a versenyt, a bírság összege az ügyben érintett mintegy hatszázmilliárd forintos projektállomány 15 százaléka, tehát 90 milliárd forint lehet. Azt azonban egyelőre nem tudta megmondani, hogy a kormány végül mennyit hárít át a bírság összegéből az érintett útépítő cégekre.

forrás: nol.hu

Villám csapott a vezetékbe - késnek a vonatok

Ezúttal villámcsapás miatt szakadhatott le  a vasúti felsővezeték Ceglédnél. A Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon késésekre kell számítani - értesült a HavariaPress.

A felsővezeték mára virradóra rongálódott meg a Cegléd és Abony közötti pályaszakaszon, mintegy 600 méter hosszban. A vasúttársaság szakemberei már dolgoznak a helyreállításon, azt déli tizenkét órára ígérik. Addig a vonatok Cegléd és Abony között csak az egyik vágányt használhatják.

Ugyanezen a vasútvonalon, a Szolnok és Szajol közötti pályaszakasz biztosítóberendezése jelzett hibát, a vonatoknak lassítaniuk kell, emiatt 15-30 perces késésekre kell készülni, napközben is.

Villám csapott a vezetékbe - késnek a vonatok

Ezúttal villámcsapás miatt szakadhatott le  a vasúti felsővezeték Ceglédnél. A Budapest-Debrecen-Nyíregyháza vasútvonalon késésekre kell számítani - értesült a HavariaPress.

A felsővezeték mára virradóra rongálódott meg a Cegléd és Abony közötti pályaszakaszon, mintegy 600 méter hosszban. A vasúttársaság szakemberei már dolgoznak a helyreállításon, azt déli tizenkét órára ígérik. Addig a vonatok Cegléd és Abony között csak az egyik vágányt használhatják.

Ugyanezen a vasútvonalon, a Szolnok és Szajol közötti pályaszakasz biztosítóberendezése jelzett hibát, a vonatoknak lassítaniuk kell, emiatt 15-30 perces késésekre kell készülni, napközben is.