A légi balesetek kivizsgálását végző brit hatóság (AAIB) jelentése szerint az eset februárban történt a brit Flybe légitársaság Birminghamből Belfastba tartó járatán. A 47 utast szállító gép szeles időben közelítette meg a belfasti repülőteret.
A 46 éves pilóta nem sokkal korábban ellenőrizte, hogy a bal alkarját helyettesítő protézis megfelelően van-e rögzítve a kormányrúdhoz. A hatóság jelentése szerint a kapitány kikapcsolta a robotpilótát és szabad kézzel irányította a gépet. A földet érést megelőző manőver során azonban a művégtag levált a rögzítőről és a pilóta elveszítette uralmát a repülő felett.
Az idő rövidsége és a kihívást jelentő időjárási feltételek miatt a pilóta végül úgy döntött, hogy nem engedi át a repülő irányítását a másodpilótának, hanem jobb kezét használva teszi le a gépet.
A körülmények és feltehetőleg egy széllökés miatt a földet érést követően a gép visszapattant, ami nehézkessé tette a landolást - írja a Belfast Telegraph online kiadása.
A február 12-e estéjén történt incidens során senki nem sérült meg és a gép sem szenvedett károkat.
A történtek után a pilóta azt mondta, hogy a jövőben még gondosabban ellenőrzi műkarja rögzítését, és hogy tájékoztatni fogja pilótatársait hasonló események lehetőségéről.
A Flybe hangsúlyozta, hogy a pilóta a légitársaság egyik legtapasztaltabb és legmegbízhatóbb repülőgép-vezetője. A cég több "csökkent fizikai képességű" dolgozót is alkalmaz a repülésbiztonsági szabályok teljes betartásával.