Az Emberi Erőforrások Minisztériumának megállapítása szerint ugyanis a Citadella használata, illetve hasznosítása nem felel meg a világörökségről szóló törvény rendelkezéseinek. A bérlők elvégezték ugyan a szükséges karbantartásokat és az alkalomszerű javításokat, de lényegében csak az üzleti érdekeiket érintő beruházásokat hajtották végre.
A területre a turistákat sem engedték be hetekig, az ott működő vállalkozásokat pedig bezáratták. Az eljárás ellen per indult, s mint a nol.hu megtudta, a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság végzéséből kiderül, a végrehajtást arra hivatkozva rendelték el, hogy a bérlők nem tettek eleget a miniszter 2013. októberi határozatának.
Csakhogy annak eleget tettek. Hiszen jogi értelemben távoztak, az pedig más kérdés, hogy az időközben jogaiba lépett új vagyonkezelővel új szerződést kötöttek, és így mégis maradtak. A lap szerint a bíró világosan leírta: hiába nem tetszik a vagyonkezelőnek az önkormányzattal kötött szerződés, hiába vitatják annak érvényességét, az mindaddig érvényben van, amíg nem teljesül, illetve a felek vagy a bíróság azt fel nem bontja.
Az ügyben hivatali visszaélés gyanúja miatt tett feljelentéseket eddig az ügyészség rendre elutasította. Csakhogy a bíróság jogerős végzése jogilag új helyzetet teremt az ügyészség számára is - derül ki a lapból. A Népszava korábbi információi szerint azonban nem feltétlenül világörökségi aggályok, illetve üzleti viszályok vezethettek a Citadella lezárásához.
Sokkal valószínűbb, hogy a kormány meg kívánja valósítani a felcsúti aréna építészeti megálmodója, a 2011-ben elhunyt Makovecz Imre gellért-hegyi terveit. Az ő elképzelései szerint Magyar Panteont kellene létesíteni a város szirtfokán, a Citadella falazatán kívüli körsétányon pedig Hungarikum utcát létesíteni.
Makovecz Imre építész egy 2008-as, interjújában kifejtette: nagyon örülne, ha megjönne a politikusok esze, és lecserélnék a Gellért-hegy "ocsmányságait" valami méltóbb emlékműre, amit már meg is tervezett.
Az is napvilágot látott, hogy már az idén megkezdenék egy sikló építését, mely a Hegyalja út és a Rác fürdő közötti alsó állomástól a Citadella sétányig - mintegy 300 méteres pályán - vinné az utasokat. A két, egyenként 40 férőhelyes kabin óránként 540 fő szállítására akalmas, és a nap 24 órájában közlekedne majd.
Utóirat:
A Citadella panoráma éttermének honlapja jelenleg nem működik, csak egy közlemény olvasható rajta: "a Citadella teljes területe rajtunk kívülálló okok miatt, bizonytalan ideig zárva tart…"